2009. március

TARTALOMJEGYZÉK

KRITIKAI TÜKÖR
Tompa Andrea: Üdlak messze van
János vitéz – Nemzeti
Tömpe Péter: Rendezői krimi
Elkéstél, Terry! (Egri Gárdonyi Géza Színház)
Nyulassy Attila – Zsedényi Balázs: Hamlet, avagy a fegyver
Hamlet-előadások Sopronban és Zalaegerszegen
Tarján Tamás: MacGorkij látogatása
Éjjeli menedékhely (József Attila Színház)
Márok Tamás: Egy bolond év
Figaro házassága (Szegedi Nemzeti Színház, Kisszínház)
Koltai Tamás: Testkultúra
Fédra Fitnessz
Sz. Deme László: Felfénylő emlékek szimfóniája
Találkozás (Budapesti Kamaraszínház – Tivoli)
Halász Glória: Anziksz
Tojáséj – Maladype
Stuber Andrea: Operett kitérővágányon
Ibusár (Budapesti Operettszínház, Raktárszínház)
Szántó Judit: Jobb félni a farkastól
Kényes egyensúly (Magyar Színház, Sinkovits Imre Színpad)
Ugrai István: Ideg-sok(k)-ház
Bérháztörténetek 0.1 – Szputnyik
Herczog Noémi: „Egyedül” a nézőtéren
Katasztrófa-maraton – Tünet

PORNOGRÁFIA
Tompa Andrea: Húsba vág: dráma és pornográfia
Simon Stephens drámája kapcsán
Jászay Tamás: Tucatáru
Pornográfia (Szegedi Nemzeti Színház)

MŰHELY
Oroszlán Anikó: Zárt műhelyek, nyitott perspektívák
A SZÍNHÁZ kritika- és esszépályázatán díjazott dolgozat Pintér Béla és Társulatáról
Bács Miklós: Színész és figura közös identitása
Suzuki színészvezetési módszeréről

TÁNC
Szoboszlai Annamária: Szállóigés igétlenségek
A mennyei város; A katona története (Szegedi Kortárs Balett)
Kutszegi Csaba: Kétszeri egykimondás
Basta così! (MU Színház)
Szoboszlai Annamária: Sorstárs mondatok, pontok
A Kortárs Koreográfusok Estje X. előadásáról

IN MEMORIAM
Nánay István: A dramaturg
Búcsú Czímer Jószeftől
Halász Tamás: LESZ
Búcsú Leszták Tibortól

VILÁGSZÍNHÁZ
Rosner Krisztina: Nagymesterek ujjgyakorlatai
New York-i előadások
Barda Bea: Heiner Goebbels: Stifter dolgai
A 42. BITEF-nagydíjas előadásról

DRÁMAMELLÉKLET
Tasnádi István: Fédra fitness