TARTALOM

Városi színházak: Budapest árnyékában?

Erőt sugározni vagy nemesen bukni
Kerekasztal-beszélgetés a városi színházak valódi jelenéről és vágyott jövőjéről: Barnák Lászlót (Szegedi Nemzeti Színház), Béres Attilát (Miskolci Nemzeti Színház), Gemza Pétert (debreceni Csokonai Színház) és Szabó Tibort (szombathelyi Weöres Sándor Színház) Bodor Panna kérdezte
Nem észrevétlennek maradni
 A színházak láthatósága a fővároson túl – körkérdés
  Csáki Judit: Építés, bontás
Dömötör Adrienne: Kételyek, közhelyek – és lelkifurdalás
Nánay István: Összehasonlíthatatlanok
Szabó István: Takarásban
Szűcs Katalin Ágnes: Globálisan képben voltunk
Turbuly Lilla: A nyugati végekről
Urbán Balázs: Ami fennmarad és ami nem
Gajdó Tamás: Thália kordéjától az állandó kőszínházakig
A vidéki színészetről történeti távlatokban

Évadportrék I.

Turbuly Lilla: Két irányból egy utca
 A zalaegerszegi Hevesi Sándor Színház 2021/2022-es évadáról
Stuber Andrea: Mozgás, utánam!
 A szombathelyi Weöres Sándor Színház 2021/2022-es évadáról
Gabnai Katalin: Kisvárosi fele királyság
 A Budaörsi Latinovits Színház 2021/2022-es évadáról
Dézsi Fruzsina: Mitől nemzeti egy nemzeti?
 A debreceni Csokonai Színház 2021/2022-es évadáról

Stúdió K 50

Hagyományok átértékelése
 Vezetőváltások a Stúdió K-ban. Fodor Tamással, Zubek Adrienn-nel, Nagypál Gáborral és Gyarmati Katával Nánay István beszélgetett
Nánay István: Megmaradt színésznek?
 Fodor Tamás, a rendező
Forgách András: Marie, bájos asszony!
 Egy hajdani házi szerző megfigyelései

Távbeszélő 

Szabadság és a döntés lehetősége
 Távbeszélő 12.: Garai Judit és Káldor Edit (A beszélgetést kísérte, szerkesztette: Proics Lilla)

Az ifjú nézőhöz

Cseicsner Otília: Mert ez egy csodálatos nap
 ASSITEJ Nemzetközi Gyermek- és Ifjúsági Színházi Biennálé – Kaposvár
Gergics Enikő – Rádai Andrea: Határok és határtalanságok
 Magyarországi Bábszínházak 15. Találkozója – Kecskemét

Világszínház

Gáspár Ildikó – Szenteczki Zita: Csak a zene?
 Theatertreffen 2022 – négykezes
Cseicsner Otília: Neurodiverz
 Wiener Festwochen 2022
Oana Stoica: Együtt, ne csak egymás mellett
 Magyar színházak Bukarestben

Könyv

Szabó-Székely Ármin: Mi a tv ellentéte?
 Könyv a Rimini Protokoll húsz évéről
Urbán Balázs: Az őszinteség ereje
 Gyárfás Dorka – Somos Ákos: AlkalMáté TRUPP

Címlapon: (felül) All right. Good night., r.: Helgard Haug, Rimini Protokoll (fotó: Merlin Nadja-Torma); (alul) Like Lovers Do (Memoirs of Medusa), r.-kor.: Pınar Karabulut, Münchner Kammerspiele (fotó: Krafft Angerer).

A lap megvásárolható a nagyobb újságárusoknál és néhány kiemelt könyvesboltban az ország egész területén.

Facebook Comments