2019. május

A 2019. májusi szám PDF-ben

TARTALOMJEGYZÉK
Függőségek

Darida Veronika: Színpadi függőségek
Veszélyes játék
Kreativitás és addikció viszonyáról Demetrovics Zsolt pszichológussal és Novák Eszter rendezővel Proics Lilla beszélgetett
Fritz Gergely: Eszenyi Enikőről szól
John Cassavetes: Premier – Vígszínház
Puskás Panni: Függőségeink
Széttépve – Orlai Produkció, Belvárosi Színház

Mi „radikális” ma?

Halász Péter: hol vagy?
Kerekasztal-beszélgetés Berecz Zsuzsa, Cserne Klára, Fekete Ádám, Schuller Gabriella, Szabó Veronika, Szabó-Székely Ármin, valamint Boross Martin, Kelemen Kristóf és Vajdai Vilmos részvételével
Radikális az, ami…
Körkérdésünkre válaszolt Darida Veronika, Gáspár Ildikó, Gergye Krisztián, Imre Zoltán, Jákfalvi Magdolna, Kelemen Kristóf, Kricsfalusi Beatrix, Schilling Árpád, Schuller Gabriella, Simányi Zsuzsanna és Szabó-Székely Ármin

Kritika

Hajnal Márton: Diktatúrakörkép 2019
Két Macbeth – Szkéné és Örkény Színház
Dézsi Fruzsina – Nagy Klára: Saját képmásunkra
Kommentlánc A Platonov – (Ne csak) nézd, hogy telik ez a kurva élet! című előadásról – Katona József Színház, Budapest
Turbuly Lilla: Nőkről négyféleképpen
Showcase 2019 – Csiky Gergely Állami Magyar Színház, Temesvár

Női szerzők / rendezők a magyar kőszínházban

Trencsényi Katalin: De mi lett a nővel?
A női szerzők és rendezők (hűlt) helye a magyar színpadokon

Táncrekonstrukciók

Megyeri Léna: Múzeum helyett újraalkotás
Példák a magyarországi gyakorlatból
Halász Tamás: Változatok feltámasztásra
Nemzetközi példák és tapasztalatok
Zavar, ha utánzást látok, az mindig hamis
Wuppertali Táncszínház: örökségkezelés felelősséggel – Robert Sturmmal, a Wuppertali Táncszínház jelenlegi produkciós vezetőjével Lakos Anna beszélgetett

E számunk szerzői