TARTALOMJEGYZÉK

A HALÁL SZÍNREVITELE

Szabó-Székely Ármin: A színpadi halál ábécéje
Itt van velünk
Szerkesztőségi hatkezes a halál színreviteléről – Tompa Andrea, Herczog Noémi és Boros Kinga írása
Mesék a halálról
Körkérdés: Hogyan beszéljen a halálról a gyerek- és ifjúsági színház? Bethlenfalvy Ádám, Gimesi Dóra és Szilágyi Bálint válasza
Pass Andrea: Feldolgozni a feldolgozhatatlant
Jegyzetek az Eltűnő ingerek című előadás születéséről
A halál kikényszerített közelsége
Hajas Tibor utolsó performanszairól Kelényi Béla költő-tibetológussal Králl Csaba beszélgetett
Sebesi István: Christoph Schlingensief és a halál

KRITIKA

Puskás Panni: Gorenje hűtőre cseréltük a demokráciát
Fejes Endre–Tasnádi István: Rozsdatemető 2.0 – Katona József Színház. Többhangú kritika Urbán Balázs kritikus és Bóna László író kommentárjával
Gabnai Katalin: Árnyékok és emberek
Két Csehov-átirat: a Cseresznyéskert a Nemzeti Színházban és az OSZMI körtermében
Pethő Tibor: Hiányzik Esterházy
A Mercedes Benz Székesfehérváron

THÁLIA HATÁRON TÚLI SZEMLE

Szórakoztató és felejthető
Hajnal Márton és Nagy Klára beszámolója a Határon Túli Magyar Színházak Szemléje 2019 két-két előadásáról

BECKETT / KURTÁG

Rákóczy Anita: Kurtág György és Beckett Úton a Fin de partie opera felé
Kolozsi László: Az utolsó lépések
Kurtág György–Samuel Beckett: Fin de partie – Amszterdam, Holland Nemzeti Opera

JAPÁN

Duró Győző: Belé költözött az isten
Tánc az istenekkel. Japán kaguraegyüttesek vendégjátéka
Rosner Krisztina: Párhuzamosok ha találkoznak
Kapcsolódások a „kortárs” és a „hagyományos” között a japán színházban
Szász Emese: Akiket átjár a keleti szél
Keleti áramlatok Goda Gábor és Frenák Pál munkáiban
Dohy Anna: Harmadik típusú találkozás
Kaori Ito: Táncolok, mert nem bízom a szavakban – Trafó

Facebook Comments