Turbuly Lilla: Alfák és omegák

Schwechtje Mihály: Szex. Újra. El. – Örkény Színház

Schwechtje Mihály színházi munkáit Az örökség óta kísérem figyelemmel. Ez a valós tényekből kiinduló, falun játszódó történet nyomorról, gyermekkereskedelemről, szegregált egymás mellett élésről vitára késztető, friss hangon megszólaló előadás, amelyért a szerző-rendező és az előadás is méltán kapott díjakat. 

Gabnai Katalin: A véletlenek vasútvonalán

Kárpáti Péter: Moszkva-Peking Transzszimfónia – Katona József Színház

A szerendipitás, vagyis a véletlenszerű felfedezések jelensége azoknak áll szolgálatára, akik képesek a váratlan mozzanatokban felismerni a fontosat és jellegzeteset. Kárpáti Péternek, a Moszkva-Peking Transzszimfónia címmel bemutatott dokumentumabszurd szerzőjének – aki e fogalmat az adott műben előszeretettel emlegeti – régóta rendelkezésére áll a gyűjtögetéshez szükséges éles szem, jó fül és a nyitott szív, s az…

Stuber Andrea: Írás a falon

A Karamazov testvérek – Csiky Gergely Színház Kaposvár

A szereplők zöme velünk, nézőkkel együtt várakozik az előadás előtt.

„Folyamatosan úton vagyok különböző alkotói pozíciók és országok között.”

Lázár Helgával Goda Móni beszélgetett

Lázár Helga, rendező, tervező, előadó. Az SZFE-én bábrendezést, a stuttgarti HMDK-n figuraszínházat tanult; utóbbi egy performatív-, és posztdramatikus színházi hatásokat hordozó bábszínházi irányzat. Jelenleg az SZFE doktori képzése mellett az FU Berlin színháztudományi szakán tanul. Lipcsében él, egyaránt dolgozik Magyarországon, Németországon és Szerbiában. Alkotói munkájában a figuraszínház és a fizikai színház kombinációs lehetőségeivel kísérletezik, doktori…

Csáki Judit: Katharina, a-val

Heinrich Böll – Bereményi Géza: Katharina Blum elvesztett tisztessége – Latinovits Színház, Budaörs

Ez is olyan előadás, amit biztosan nem fognak megnézni azok, akiknek mindenképpen látnia kellene. Nézni persze mindenkinek érdemes, aki szereti a jó színházat, de látni és főleg megérteni azoknak kellene, akik azt hiszik, hogy újságot írnak, pedig csak az aljamédiában, a csicskasajtóban tapicskolnak. A Katharina Blum elvesztett tisztességét láttam a budaörsi Latinovits Színházban.

Horeczky Krisztina: Még egy tánc

L-E-V – Sharon Eyal  & Gai Behar: Chapter 3: The Brutal Journey of the Heart / Trafó 

Eyal jó ideje nem vállal rizikót, munkáiból évek óta hiányzik a bátorság, a frissesség, a radikalitás, a kíváncsiság, az újszerűség. Egy valamit tud nagyon magabiztosan, azt variálgatja, csak a talpalávaló változik.

Hangosító 35. – Határátlépő alkotók

Árvai Györgyöt, Máthé Zsoltot és Pető Katát Gócza Anita kérdezte

A 35. Hangosító vendégei olyan alkotók, akik különböző színházi területekre kalandoznak. A beszélgetésből kiderül, hogy határátlépőnek tartja-e magát Árvai György, a Természetes Vészek Kollektíva alapítója, színházi időkutató, látványtervező, Máthé Zsolt színész, dalszövegíró és Pető Kata színész, jelmeztervező. A moderátor Gócza Anita.

Keresztesi Borbála: „Úgy történt, mint a rulettben.”

Eugène Ionesco: Macbett – Kolozsvári Állami Magyar Színház

Amikor kijöttem a színházból a Macbett megnézése után, kicsit zavarban éreztem magam. Sorra pörgettem újra meg újra a jeleneteket a fejemben, de nem sikerült megragadnom egyetlen konkrétumot sem, ami miatt ne működhetett volna a logikusan felépített, koncepciójában következetes, az elemzők által a rendezőnek tulajdonított jellegzetességeket hatékonyan alkalmazó előadás. Mégis erős hiányérzet maradt bennem a látottakkal kapcsolatban,…

Sebesi István: A zöld árnyalatai Székelyudvarhelyen

Elise Wilk: A zöld macska – székelyudvarhelyi Tomcsa Sándor Színház

Érfelvágósan nyomasztó hangulatú Elise Wilk A zöld macska című drámája. Némileg enyhítően hat, hogy a székelyudvarhelyi Tomcsa Sándor Színház előadásának helyszíne a Station Pub & Bowling elnevezésű vendéglátóipari egység. „Életszerű kocsmaszínház” áll a színlapon. Valóban, az előadás idején zajlik az élet, folyamatosan üzemel a hely. Diszkréten, halkan, félhomályban. A színházi produkciót nem zavarja. Sőt, mintha…

Bogya Tímea Éva: Jelenetek egy háborúból

Dézsi Fruzsina: Vid napja – Táp Színház, Stúdió K

A darabot főleg azoknak ajánlom, akik attól félnek, hogy a kortárs dráma irodalmi minősége hanyatlik és hogy ezt a pusztulást a fiatal generáció hozza ránk. Ha egy tanácsot adhatok az alkotóknak, az az lenne, hogy legyen minél többször látható az előadás, készüljenek interjúk, videók.

Megjelent a májusi számunk!

Kapható az újságárusoknál

TARTALOM SZÍNHÁZ / POLITIKA / MORÁL Hermann Zoltán: A király tapsol Bulgakovról, Molière-ről és a színházról Tompa Andrea: Művésznő, van önnek politikai véleménye? Február 24. utáni gondolatok Vége van? Művészet és morál. Bán Zsófiát, Radnóti Sándort és Rényi Andrást Szabó-Székely Ármin kérdezte INTERJÚ Most kellene valaminek történnie Sardar Tagirovsky rendezővel Proics Lilla beszélgetett MELANCHOLY ROOMS…

A Színház.NET-en a januári szám!

Az előadó teste; Film / színház; Kiállítás / színház; Beszélgetőfüzet

► AZ ELŐADÓ TESTE ► FILM/ SZÍNHÁZ ► KIÁLLÍTÁS/ SZÍNHÁZ ► BESZÉLGETŐFÜZET Címlapon: (fent) Graces, kor.: Silvia Gribaudi (fotó: Giovanni Chiarot – Zeroidee); (lent) Der Zauberberg (A varázshegy), Deutsches Theater Berlin, r.: Sebastian Hartmann (fotó: Arno Declair). Címlapterv: Nagy Gergő