Papp Tímea: Higgyünk a pitében?

Ádám almái – Miskolci Nemzeti Színház és tatabányai Jászai Mari Színház

Nagyon rövid időn – három éven – belül négy előadás is készült az Ádám almáiból magyarországi színházakban. Nem gondolom, hogy távol áll az igazságtól, ha azt mondom, a darab alapanyaga, a 2005-ös dán film csak egy szűk nézői réteg számára hivatkozási alap, ezért nyugodtan eltekinthetünk a médiumváltás tárgykörétől, és koncentrálhatunk a dráma aktuális színpadi megvalósításaira.

Közönség nélkül nem létezik élő színház

Silviu Purcăretével Szentgyörgyi Rita beszélgetett

„Véletlenszerű találkozások vonzásában ide-oda jár a világ színpadai között, mindig készen arra, hogy feltüzeljen egy társulatot” – írja Georges Banu francia kritikus a román színház nagy hatású, nemzetközileg elismert alkotójáról. Silviu Purcărete a craiovai Nemzeti Színházban rendezett előadásaival robbant be. Az Übü király, a Titus Andronicus és a Phaedra Avignontól Pekingig aratott nemzetközi fesztiválsikerei után…

Németh Fruzsina Lilla: Haragos és vigyorgó fejek

Katona/Fabacsovics: A Bánk bán per – TRIP / Első Magyar Karantén-színház

Ezzel a keretezéssel és szemléletmóddal az alkotók nem a cselekményen belül akarnak újdonságot felfedezni, hanem kívülállóként, a közönséggel együtt akarják megfejteni az eseményeket.

Ki kell mondani bizonyos dolgokat

Molnár Gusztávval Gócza Anita beszélgetett

Időutazás egy másik világba… – ez a beszélgetés még március elején készült Molnár Gusztávval, és bár azóta az ő mindennapjai is megváltoztak, vannak dolgok, amelyekkel kapcsolatban csak remélni tudjuk, hogy egyszer majd aktualitásukat vesztik.

Seres Gerda: Főszereplő híján

Yvonne – Maladype

A Maladype Színház Yvonne című előadása egyetlen markáns rendezői ötletre épül, mégpedig arra, hogy bármelyikünk lehetne Witold Gombrowicz darabjának visszataszító Mutyulija. A címszerepre minden este más-más gyanútlan nézőt rángatnak fel a színpadra, akiben néhány perc elteltével tudatosul, hogy az előadás végéig biztosan nem ül vissza a helyére, hiszen főszereplőt csináltak belőle egy darabban, amit –…

Fehér Anna Magda: Bravúros

Sándor Júlia–Nagy Péter István: Éhség – Trafó Kortárs Művészetek Háza

A szerzőpáros láthatóan olyan történetet keresett és írt, amelyen keresztül saját korosztályukról, a saját társadalmukról beszélhetnek. Nem rejtették véka alá ezt a törekvést, de tökéletesen kiegyensúlyozták a darabban a politikát és a pszichológiát. Míg egy koherens lélektani drámát követhetünk nyomon, a magyar társadalom számos forrongó kérdésébe botlunk.

Hangosító 17. – A Színház folyóirat podcastje – Színház karanténban

Ladányi Andreával, Láng Annamáriával és Ördög Tamással Gócza Anita beszélgetett színházról és karanténról

“Lehet, hogy dudva, ami itt kinő, de az élet jeleit mutatja” – mondja Láng Annamária a karantén-Hangosítóban, amely arról szól, hogy ki mit és miért csinál vagy nem csinál a karantén alatt. A másik két vendég Ladányi Andrea Barcelonából és Ördög Tamás Budapestről, akikkel Gócza Anita beszélgetett.

Geréb Zsófia: Önmagukba zárt kanapédiszkussziók

Panelbeszélgetések a Theatertreffen fesztiválon 1.

A színház története során már rengeteg átalakulást megélt, így most is tudnia kell választ adni a jelenlegi helyzetre, amelyben az internet az egyetlen közvetítő médium. (…) Nem fontos, kinek jutott előbb eszébe egy megoldás, váljon közös tudássá – végre viselkedhetnénk igazi közösségként mi, színházi emberek. Ez a kísérletezés nem az analóg színház helyettesítésére kell, hogy…

Benne vagy a pillanatban

Parti Nórával Szentgyörgyi Rita beszélgetett

Különös ismertetőjele a humor, a jellegzetes orgánum és a szexepil. Az utóbbi években az Átrium a fő bázisa, ahol a viccestől a szívszorítóig, a társalgási vígjátéktól a musicalig változatos színekkel játszik. Hályogkovács módjára, különösebb ambíciók nélkül kötött ki a színészetnél, ami csak látszólag mond ellent annak, hogy mindent belepakol a szerepeibe. Karrier helyett izgalmas projektek…

Kollár Zsuzsanna: Orbitális verselés

Szemenyei János: Bolyongók – Madách Színház

Zenés űrtörténet animációkkal és a magyar költészet remekeivel – így csomagolták a Madách Színházban bemutatott, Szemenyei János által írt és rendezett Bolyongókat. Az előadás az önmegismerés és a felelősségvállalás allegóriájaként működik, és arra hivatott, hogy felébressze a gyerekekben a versek iránti szeretetet.

Megjelent az áprilisi számunk!

Kapható az újságárusoknál

  Megjelent a Színház folyóirat ÁPRILISI száma! 🔻 A rendkívüli helyzetre való tekintettel MOST egyedi megrendelési lehetőséggel is! Válassz a három opció közül. 👉 1.) Utald át a Színház Alapítvány bankszámlaszámára (K&H Bank 10402166-21624669-00000000) a postaköltséggel megemelt lap árát (790 Ft + 390 Ft = 1180 Ft), a közlemény rovatban tüntesd fel neved és lakcímed,…

A Színház.NET-en a februári szám!

Kovalik/Térey. Tompa Gábor. Székesfehérvár. Trash, camp, pop. II. Richárd

  ► Vezető témánk: TRASH, CAMP, POP a KORTÁRS MAGYAR ELŐADÓ-MŰVÉSZETBEN. Kovács Bea fogalommeghatározása, Fritz Gergely és Szász Emese színházi, illetve táncos vonatkozású tanulmánya. „Amikor az ízlés és a kultúra plafonálódik, megjelenik a trash, és mindaz, amit cikinek, szégyellnivalónak, gáznak, gagyinak, trének és nevetségesnek tartunk, hirtelen inspirációforrásként kezd működni.” ► KOVALIK / TÉREY fókusz: Csabai…