„Mindig neki kell feszülni valaminek”

Veiszer Alinda Bérczes Lászlóval, Boros Kingával, Csáki Judittal, Herczog Noémival, Králl Csabával, Nánay Istvánnal és Tompa Andreával beszélgetett

A beszélgetés a Színház folyóirat 50. születésnapján rendezett ünnepségen, 2018. november 23-án hangzott el a Három hollóban. A beszélgetés lejegyezte Proics Lilla.

Jó kérdés: Itt a lét csak látszat – avagy mi az operett valósága?

A Színház folyóirat és a Magyar Színházi Társaság beszélgetéssorozata. Második évad / 3. rész

Mi az operett: szerelmes mese vagy társadalmi szatíra? Milyen szabadságot ad, és milyen korlátokat állít a rendezőnek? Lehet-e és kell-e aktualizálni? Mit enged a darab, és mit enged a néző? Miért nem írnak ma operetteket? Egy műfaj sikerének titkáról, szabályairól, és arról, van-e operett a Csárdáskirálynőn, A víg özvegyen és a Mágnás Miskán túl.

Dömötör Adrienne: Generációs puzzle

Richard Greenberg: Három esős nap – Orlai Produkció, Belvárosi Színház

A három remek színész dupla jutalomjátéka viszi el az estét.

Halász Tamás: Szorzók, felezők

2 in 1 kritika: Közép-Európa Táncszínház–Anton Lachky: Special Society és Lucy Guerin: Split

A Special Society olyan, mint egy palackból hirtelen kiszabaduló dzsinn, felrázott üvegből kilövő pezsgő. (…) A Split kivételes, filozofikus mélységeket tár fel, alapkérdéseket feszeget érthetően és bölcsen, roppantul feszes hatvan percében.

Turbuly Lilla: Király ez a parti

Gimesi Dóra – Jeli Viktória – Tasnádi István – Vészits Andrea: Időfutár / Pesti Magyar Színház

Tasnádi Csaba látványos, üresjáratok nélkül pergő, lendületes előadást rendezett. Van az egésznek egy jóleső, nem túlpörgetett sodrása.      

Pethő Tibor: Monológ több hangból

Cigány magyar – Mentőcsónak Egység / Tudás Hatalom

Ti mit tennétek az én helyemben? – kérdezi az egyik szereplő, Pászik Cristopher a Jurányi Házban a Tudás Hatalom és a Mentőcsónak Egység együttműködésében bemutatott Cigány magyar című produkcióban.

Komjáthy Zsuzsanna: A grimasz, az óriás, a festő és a szőke herceg

Az Imre Zoltán Program (IZP) estjeiről (3. rész): Nagy Emese, a Simkó Beatrix-Csuzi Márton alkotópáros, a Ziggurat Project és Kőnig István bemutatói

Azt mondják, a tánc erőteljesebb mint a verbalitás, hogy korporeális érzékenysége és illékonysága miatt közvetlenebb kapcsolatban áll a valósággal.

Fehér Anna Magda: A bús kukumadár és a köderdő lakói

Animal City – Trafó

Ez az előadás nem az állatokról szólt, hanem az emberről, arról, ahogy meg tudja látni a körülötte lévő világ szépségét, természetét. Az Animal City nem kíván semmiről sem üzenni, semmit sem akar bizonyítani, csak egyszerűen teret enged a játéknak.

Gabnai Katalin: Hol boldogok a tárgyak

Homérosz - Tóth Réka Ágnes: Odüsszeusz bolyongásai - A Stúdió K bábos kalandjátéka iskolásoknak

…nemcsak a bábművészet magas szintű technikai kunsztjai érvényesülnek, hanem a babázás boldogsága is megéled a két részes, ötletekben és lélekben gazdag produkcióban, az elsősorban Németh Ilonának, a látványt tervező s a bábokat megalkotó rendezőnek köszönhető.

Artner Szilvia Sisso: Szeressétek Stefanovics Angélát

CsÁÓ – Jurányi Ház

CsÁÓ (Stefanovics Angéla körberajzolja magát) címmel új előadást mutatott be a Jurányi Házban a Titkos Társulat. A „kétszereplős monodráma” – mint az a társulat előadásaira jellemző – improvizációkon alapul, Kárpáti Péter állította színpadra, illetve szobaszínházi térbe, és pont olyan meghökkentő, amilyen a Stefanovics Angéla-jelenség maga.

Megjelent decemberi számunk!

Kapható az újságárusoknál

FŐ TÉMÁINK: KORTÁRS MAGYAR DRÁMA – Radnóti Zsuzsa, Imre Zoltán, Darida Veronika, Závada Péter, Bíró Bence, Fekete Ádám, Kelemen Kristóf, Székely Csaba a megszólalók. Csáki Judit Mohácsi-kötetet recenzál. Nánay Fanni Spiró lengyelországi bemutatójáról. Portugál Újranéző. TÁNC ÉS FELSŐOKTATÁS. Két interjú: Bolvári-Takács Gáborral és Angelus Ivánnal. SZÜLETÉSNAPOSOK: PINTÉR BÉLA, TRAFÓ ÉS TÁP. Remek kerekasztal beszélgetés az…

A Színház.NET-en az októberi szám!

Színikritikusok díja. Improvizáció. Vajdaság

Kritikusdíj – az összes szavazattal, indoklásokkal és persze nyertesekkel. Nagyon combos kis VAJDASÁGI fókusz (elvégre a legjobb előadás díja oda ment): két interjú, Elor Eminával és Lénárd Róberttel, kritika a nyertes előadásról, a Borisz Davidovicsról, és körkép további vajdasági előadásokról. FÓKUSZBAN: az improvizáció. Kerekasztalbeszélgetés alkotókkal (Kiss-Végh Emőke, Kárpáti Péter, Tasnádi István), módszertani-elméleti tanulmányok Gabnai Katalintól…