Kollár Zsuzsanna: Egyszemélyes háború

Stefano Massini: Az átnevelhetetlen – Katona József Színház, Sufni

Az előadásmód szempontjából nem elsősorban Anna személyének bemutatása a fontos. Az emberi jogsértések feltárásán dolgozó újságíró célja a hiteles tájékoztatás volt, így Fullajtár Andrea sem Annára koncentrál, hanem inkább arra, amiről Anna maga is szólni akart.

Hangosító – a Színház folyóirat podcastje – 15. adás

A Ráolvasás című előadás kapcsán beszélgetett az iskolai abúzúsról Kónya Klára, Nagy Zoltán, Hardy Júlia és Wirth Judit

A Hangosító 15. adása Kónya Klára Ráolvasás című darabja kapcsán az iskolai abúzusról szól elsősorban a szemtanúk, a közeg nézőpontjából. “Teljesen érthető, hogy miért egyszerűbb nem “beleállni” ezekbe az iskolai abúzus-ügyekbe, de mégsem lehet nem beleállni, mert különben azt tanítjuk meg a gyerekeinknek, hogy nincs igazság” – mondja Nagy Zoltán, a Szép csendben című film…

Hodászi Ádám: Régi bútorok

A császár – Katona József Színház, Kamra

Finom porként szállingózik a mese távoli ország düledező diktatúrájáról, hull alá a belvárosi pincében tartott régi bútorokra. Minden érthető és minden világos, éppen olyan, amilyennek várjuk. Ha néhány évig nem megyünk le a pincébe, az ott felejtett vaselemek, régi ajtók, szőnyegek nem változnak, jól karbantartják magukat. Ott voltak hajdanában is, hullott rájuk a por az…

Új e-dráma: Fábián Péter: Rinocéroszok

Spirálban – Patonay Anita előszavával

…ezután mélyül el igazán a történet: egyre több nézőpontból lehet megvizsgálni a diákok és a tanárok helyzetét, és így egyre közelebb lehet kerülni az igazsághoz/igazságossághoz.

Sebesi István: Százhúsz évig éljen

 Hegedűs a háztetőn – Kolozsvári Állami Magyar Színház

…a végeredmény nagyon a hangsúlyokon múlik. Béres László tapasztalattal kerüli ki a történetmesélés rejtett taposóaknáit. Az előadás szentimentalizmusát nem engedi át az érzelgősségbe. A keserédes dalokat rezervált játékmóddal engedi eljátszani.

Proics Lilla: Omló káprázatok

Csongor és Tünde – A Vadász Esélye társulat előadása a Három Hollóban

…úgy vitték színre az alapanyagot, hogy formailag merész beavatkozásokkal kezdtek, de végül felülkerekedett rajtuk az anyag, és erősebb maradt a tiszteletteljes ragaszkodásuk az eredeti műhöz, mint a szemtelenségük, amivel belefogtak.

Boros Kinga: Nincs több csoda

Nagy Alfréd 1977-2020

S honnan máshonnan jöhetett az, mint Frédi lelkének melegségéből?! Nem lehet ilyesmit szakszerűen leírni… Amilyen nehéz a kritika, olyan könnyű és természetes volt interjúzni vele. Örült a felkérésnek, de nem csinált ügyet belőle.

Gajdó Tamás: „Bizony szép mesterség ez a színészdirectorság!”

Színházigazgatói visszaélések a múltban

Az igazgató ugyanis estére gyakran teljesen „elázott”, így szerepeit Gyöngyinek kellett átvennie. A mulatozás mellett Kőmivesnek volt még egy káros szenvedélye: a vadászat. Kedves vadászebeivel többet törődött, mint a társulattal.

Artner Szilvia Sisso: Önazonosság? Jaj, csak azt ne…

Az Imre Zoltán Program (IZP) és az Ifjú Koreográfusok Fóruma (IKF) estjeiről: Várnagy Kristóf, Egyed Bea, Cserepes Gyula és Eva Urbanova bemutatói

Ez a „kettő az egyben” kritika most tulajdonképpen „négy az egyben” tudósítás . Négy kicsi kortárs darab, négy tetszetős, egészen kicsi kis táncművészet, amely valódi kérdéseket tesz fel, és igazából az a jó benne, hogy „van még ott, ahonnan ezek jöttek”.

Jászay Tamás: A nem-szent család

Parasztopera – Szegedi Nemzeti Színház

Ceci n’est pas une critique, villogó, piros betűkkel szeretném most ezt a mondatot a képernyőn látni. Azt is megmondom mindjárt, hogy miért.

Megjelent a márciusi számunk!

Kapható az újságárusoknál

  Megjelent a Színház folyóirat MÁRCIUSI száma! ► Vezető témánk: KOLLEKTÍV ALKOTÁS. „A kollektivitás fogalmának történetiségéből nem következik az, hogy a kortárs színházi munkaformák közül bármire tetszőlegesen ráaggathatnánk.” Kricsfalusi Beatrix és Adorjáni Panna fogalomtisztázó írása. Színházi és táncos kerekasztal olyan hazai alkotókkal, akik előszeretettel dolgoznak nemhierarchikus alkotói felállásban. Czirák Ádám cikke a kollektív színházcsinálás és…

A Színház.NET-en a januári szám!

Művészet és morál. A #metoo után. A gyergyószentmiklósi kollokvium.

  ► Vezető témánk: MŰVÉSZET ÉS MORÁL. Hogyan viszonyuljunk neves művészek, színpadi szerzők, koreográfusok életművéhez, akik más tekintetben nem éppen a morál bajnokai. A pontos választ mi sem tudjuk, de akiket a felvetett témával kapcsolatban megszólalásra kértünk: Réz Anna (Vétkes hőseink), Tillmann Ármin (A Handke-jelenség), Kiss Ilona (Sztálin teste, Bulgakov drámája) és Fuchs Lívia (Szeplők…