Zappe László: A hang testet ölt

A hullaégető Gálvölgyi Jánostól

Gálvölgyi sok évtizede röhögteti a nemzetet, nem is mindig a legnemesebb eszközökkel, miközben olykor megpróbálkozik azzal, hogy kibújjon ebből a műfaji ketrecből, igazi, komoly-mély színészként is megmutatkozzék.

Török Ákos: Száz évnyi vihar egy órában

2 in 1 kritika: Budapest Táncszínház: Száz év magány és PR-Evolution Dance Company: Prospero, avagy a Vihar-sziget

Egy táncszínházi előadásban a prózai színészek vajon elegyednek vagy csak keverednek a táncosokkal?

Tompa Andrea: Szárnyat bont

Budapest Bábszínház: Gingalló

Ez a nyelvi tágasság, kulturális sokféleség is erény. Nem „érteni” kell (a szavakat), hanem érzékelni a világ nagy, könnyű tágasságát.

Urbán Balázs: A képviselő félrelép?

Vadnay László–Békeffi István–Márkus Alfréd: Tisztelt Ház – Csíki Játékszín

A kortárs színház e szempontból komoly hátrányban van a klasszikus filmhez képest. Itt ugyanis nem nyolcvan percet, hanem két-három órát kell tartalommal kitölteni (…), az ódon báj nem feltétlenül előny, Kabos Gyula pedig nem jön – sőt, a Tisztelt Ház esetében a neki kijáró szerep (Bakonyi) is igen későn jön. Ezzel a helyzettel kell megbirkóznia…

Új e-dráma: Gianina Cărbunariu: A tigris

Boros Kinga előszavával

Mockumentary play, írja darabja alcíméül Gianina Cărbunariu, aki a tőle megszokott módon egy bulvárhírré silányult valós esemény apropóján ír a kortárs európai társadalomról.

Zsigmond Andrea: Ketrecharc 5.

– (elfojtott) gondolatok gyülekezése a kolozsvári színházról –

De [a Homemade] legnagyobb erénye mégis az őszinteség akarása, az, hogy végre lényegi témát feszegessünk, a színház legyen mindenkié.

Adorjáni Panna: A színház B LD GS G

FAQ: H LH T TL NS G (MU Színház)

Hétköznapi arcok hétköznapi történeteken tuszkolják magukat keresztül: miközben készül a vacsora és indul a vörösborozás, visszanyelt félmondatok között csetlik-botlik valamiféle beszélgetés, többnyire lényegtelen dolgokról, hozzávalókról és munkahelyi eseményekről, a csevegők stílusában, de szorongva, bénán.

A hatalommal szemben nem voltak illúzióim

Szalai-Szabó Istvánnal Hamvay Péter beszélgetett

A nyolcvanas évektől ott volt minden fontos független hely alapításánál, van, amelyik – mint például a Sirály – kifejezetten az ő nevéhez fűződik. Szalai-Szabó Istvánnal beszélgettünk egyebek mellett az Egyetemi Színpadról, a Bárkáról, a Millenárisról, a Városi Színházról, és arról, miért zárult be nemrég a Hátsó Kapu is mögötte?

Zsigmond Andrea: Ketrecharc 4.

- (elfojtott) gondolatok gyülekezése a kolozsvári színházról -

Be jó, az égre nézünk, a transzcendencia felé! Kár, hogy valójában a közeli zsinórpadlást látjuk, ha a nagyszínpadra épített stúdiótérben felfele kandikálunk…

Zsigmond Andrea: Ketrecharc 3.

- (elfojtott) gondolatok gyülekezése a kolozsvári színházról -

Ez az írás épp a megnémulás ellen próbál szót emelni. Ugyanis ott billegünk hangunk elvesztésének a határán.

Megjelent a februári szám!

Kapható az újságárusoknál

Februári folyóirat.  Címlapon a KÁVA. Fő téma: KÖZÖSSÉGI és RÉSZVÉTELI színház. Mi a közösségi és részvételi színház, milyen formái vannak, mikor jó/rossz – Róbert Júlia írása és kerekasztal kritikusokkal, dramaturgokkal. A KOMA modell. Madák Zsuzsa interjú Zalaegerszegen. RIMINI PROTOKOLL közösségi projektje. Ivana Müller interjú. Tánc és közösségi színház. Meg Stuart (remek) interjú és előadáskritikák, valamint…

A Színház.NET-en a decemberi szám!

December. 1956

DECEMBERI szám. Fő téma: az ÖTVENHATOS előadások, állami rendezvények. Próza, tánc, dokudráma, musical, kritikatörténet – Nemzeti, Katona, Örkény, Panodráma, Székesfehérvár, Operettszínház. MAGÁCS László interjú. Kritika: Forte, Katona, Radnóti, Víg, Budapest Bábszínház, Szeged, Eger, Szentgyörgy, Marosvásárhely.