Bálint Orsolya: Bach vs. Babewatch, avagy kortársak a formalizmus ösvényén

2 in 1 kritika: Christos Papadopoulos: Opus és Roy Assaf: Csajok

Friss, fiatal, de már nemzetközileg jegyzett koreográfusok, a görög Christos Papadopoulos és az izraeli Roy Assaf munkáit tűzte műsorára a Trafó, az akkor még csak nem is sejtett, hosszú előadásszünet előtt.

Változzon meg a színházi struktúra!

Hevér Gáborral Szentgyörgyi Rita beszélgetett

Intenzív színész, az igazságkereső „fajtából”. Míves, minden ízében kidolgozott alakításai a természetesség erejével hatnak a legkülönfélébb műfajokban. A kísérletezőtől a mindent játszó vidéki színházon és a többféle korszakot megélt Nemzetin át a Vígszínházig, az Átrium rekordnézettségű minőségi szórakoztató előadásaiig sokfelé tolta már Thália szekerét. Most éppen megint szabadúszó.

Dömötör Adrienne: Felemás

Czukor Balázs: Vonat elé leguggolni. Részben József Attila – Jászai Mari Színház, Tatabánya

Témákat vettek alapul, és variációkat dolgoztak ki – az életrajzi tényeket hol megtartva, hol átformálva, felülírva. Az eredmény: változatos hangulatú és dinamikájú, de elmélyültségükben is nagyon különböző jelenetek sora.

Fehér Anna Magda: Az egyiptomi, aki csak pálinkát akart mérni

Ruždija Sejdovič és Jovan Nikolič: Kosovo mon Amour – Független Színház Magyarország

Kritika a Független Színház Magyarország felolvasó-videószínházáról, melyet Ruždija Sejdovič és Jovan Nikolič Kosovo mon amour című drámájából készítettek az alkotók.

Új e-dráma: Kónya Klára: Ráolvasás

Gyarmati Kata előszavával

…szemet hunyni vagy elveszíteni egy jó munkaerőt? Struccpolitikát folytatni vagy morálisan elítélni? Ezek a kérdések úgy kerülnek terítékre, hogy a darab valóban jó arányérzékkel egyensúlyoz minden résztvevő vélt vagy valós részigazsága között.

Hangosító 16. – A Színház folyóirat podcastje – Lót: Térey drámája az Örkényben

Ari-Nagy Barbara dramaturggal, Kovalik Balázs rendezővel és Laborczi Dóra teológus-újságíróval Gócza Anita beszélgetett

Döntések és választások – beszélgetés Térey János utolsó drámájáról, amelyet Lót – Szodomában kövérebb a fű címmel mutattak be az Örkény Színházban. A vendégek: Ari-Nagy Barbara, az előadás dramaturgja, Kovalik Balázs rendező és Laborczi Dóra teológus-újságíró. A beszélgetést Gócza Anita moderálta.

Hajnal Márton–Hodászi Ádám: Pitypang típusú gyerekek

A háromfejű király / Kacsa, Halál, Tulipán – SZFE, online felvétel

Ha emberek szeretnénk maradni a gyászban, és nem elveszteni benne a szívünket vagy a kíváncsiságot, hogy milyen a kilátás a fa tetejéről, akkor érdemes barangolni ebben a két mesében az SZFE fiatal alkotóival.

László Ferenc: Patafizikai színház

Tajtékos dalok – Boris Vian revü – Budapesti Operettszínház

Rendhagyó – ezt a jelzőt többszörösen is indokoltan írhatjuk le a Budapesti Operettszínház március 10-i bemutatójával kapcsolatban. A zenés életrajzi revü – szemeink előtt körvonalazódó – műfajára, Boris Vian mindenestől beskatulyázhatatlan zsenijére, vagy éppen Kiss Csaba fölbukkanására a Nagymező utca páratlan oldalán: mindre ráillik az említett fordulat.

Nem csak azoknak a dolgoknak van értéke, amiket meg tudok mutatni a külvilágnak

Kurta Nikével Gócza Anita beszélgetett

Kurta Niké 2014-ben végzett a Színművészeti Egyetemen, de azóta nem csak a színészek szereposztásánál lehet találkozni a nevével. Drámapedagógiát tanult a Káva Stúdióban, de szerzőként is jegyez színházi nevelési előadást. 2018 végén pedig Tési Dórával közösen írt darabját, a Dobozt mutatták be a Jurányi Házban. Március közepén az ő élete is alapjaiban megváltozott.

Puskás Panni: A pucér fiúk nem értik

Pucér fiúk olvasnak – #1 Fiala Borcsa / Mozsár Műhely

Izgatottan vágtam neki a pucér fiúk felolvasásának, ami aztán másképp okozott csalódást, mint ahogy először gondoltam.