László Ferenc: Hát ez egy szakma?

József Attila Színház: Társulat a vesztegzár idején

A jelen világállapotra mindenki a maga ízlése, készsége és lehetőségei szerint reagál: a József Attila Színház illetékesei például elkészítettek egy roppant zavarba ejtő, de minden bizonnyal mélyen önazonos Youtube-sorozatot.

Gabnai Katalin: Hallgatózók

Garaczi László: Végre egy kis csönd – Katona József Színház

Új forma alakul, nevezzük tán kameraszínháznak. Régi és újabb előadások streamelése mellett beindult a színházak „házimozi” szolgáltatása. Ez annyit jelent, hogy egy adott színház égisze alatt, a társulat erőit helyzetbe hozó, filmes eszközökkel rögzített, forgalmazásra kész játékok születnek, irodalmi anyag alapján, improvizációkból vagy vegyes technikával, de eleve kamerára elgondolva.

Hangosító 26. – A járvány gazdasági következményei – podcast

Erős Balázst, Komáromi Györgyöt és Rihay-Kovács Zitát Gócza Anita kérdezte

A 26. Hangosító a járvány gazdasági következményeivel foglalkozik. Az adás vendégei: Erős Balázs a MU Színház művészeti vezetője, Komáromi György, aki tavaly decemberig a Radnóti Színház gazdasági igazgatója volt, és Rihay-Kovács Zita, a Független Előadó-művészeti Szövetség, a FESZ ügyvezetője. A moderátor Gócza Anita.

Török Ákos: A tücsök télen

Szabadúszó táncosok pandémia idején, 2. rész

A megkérdezett szabadúszó táncosok mindannyian jelentős bevételektől estek el a pandémia miatt – minél jobban futott valakinek a szekere, annál inkább. A különbségek abból adódnak, kinek voltak korábban is alternatív bevételi forrásai, milyen tartalékokat tudtak felhalmozni, jelenleg milyen próbafolyamatokban vannak benne, hogyan állnak a digitális térhez, illetve milyen egyéb túlélési stratégiát tudtak kidolgozni.

Török Ákos: A tücsök télen

Szabadúszó táncosok pandémia idején, 1. rész

La Fontaine állatsorsokba burkolt üzenetét a henye tücsökről és a szorgos hangyáról sziklaszilárd útravalóként kapjuk moralitás nevű tarisznyánkba[1]. Kisgyermekkoromban még tiszta volt a képlet, hogy mire utal a tücsök és mire a hangya szimbolikája, egyszerűen azért, mert szerelmes voltam az óvónénibe és féltem a tücsköktől, később azonban kezdett gyanússá válni a dolog.

Érted, értem – Tompa Andrea színházi beszélgetései 7.

Társadalmilag felelős?

2021. február 5-én a Színház folyóirat Facebook-oldalán került sor Tompa Andrea Érted, értem színházi beszélgetéssorozatának hetedik adására, melyben a kortárs színház társadalmi felelősségvállaláshoz való viszonyáról volt szó. A beszélgetés videófelvételét most a honlapunkon is megosztjuk olvasóinkkal.

Új e-dráma: Péterfy-Novák Éva–Szentesi Éva: A rózsaszín ruha

Dobák Lívia és Sipos Vera előszavával

Arról beszél, hogy egyszerre rettenetesek a férfiak, és vagyunk rettenetesek mi, nők. Hogy milyen egyediek ezek a történetek, és milyen tipikusak. Mennyire szívszorító az egész, és olykor mennyire nevetséges.

„Nézőként akkor tudod igazán érezni a tétet, ha a tested is reagál”

Beszélgetés Bakk Ágnes Karolinával

Bakk Ágnes Karolina a MOME Innovációs Központjának kutatója, az interaktív digitális eszközök történetmesélési gyakorlataival foglalkozó Zip-Scene Konferencia alapítója. Egyik fő kutatási területe az immerzív színház és a virtuális valóság(ok) kapcsolata. Gócza Anita interjúja.

Bogya Tímea Éva: Részvételiség online 3.

A Káva Színház két előadása: Tisztás és Fényeskedjék neki

Az online tér sajátos, az élőtől eltérő kommunikációs formája kihívásként nehezedik a Kávásokra is. De pont ez a másfajta jelenlét teszi lehetővé, hogy az online részvételi előadások, a Káva online-ra adaptált előadásai a legszínházszerűbb és potenciális műfajteremtő kísérletek legyenek.

Szoboszlai Annamária: Mikor a néző nincs ott, hanem otthon

2 in 1 kritika: a Badora Társulat és CentriFUGA feat. Szűcs Dóra Ida online bemutatói

A kényszerhelyzet szülte megoldások gyors fejlődésen esnek át. Az online premierek, fesztiválok a körülményekhez képest gyakran egészen jó minőségben kerülnek a néző elé. Manapság, úgy tűnik, ez jelenti a legnagyobb kihívást: az online adás, illetve a videófelvétel minősége. A Badora Társulat Footmarks című estje, valamint a CentriFUGA Kortárs Zenei Műhely és Szűcs Dóra Ida táncos…