Forgách András: Heinrich von Kleist: Karantén-notizbuch (részlet)

#fakenapló #karanténhoax 3.

A siker igazol, mondják az okosok. A siker nem igazol. Mondom én. Amivel nem a sikertelenségemet akarom igazolni, és nem is azt akarom mondani, hogy nem vagyok okos. Habár nem vagyok okos, de ezt nem jelenteném így ki magamról.

Csernai Mihály – Fodor Orsolya – Milovits Hanna: Demokrácia és emancipáció: ahogy a hallgatók látják

A szerzők a Színház- és Filmművészeti Egyetem hallgatói

2020. június 10-én, szerdán a Színház- és Filmművészeti Egyetem elindította online konferencia-sorozatát, melynek címe: Universitas és emancipáció. Az első beszélgetésen jogászok, jogtudósok, tanárok és hallgatók részvételével azt a kérdést jártuk körbe, milyen viszonyban állnak egymással a hallgatói jogok és kötelességek, az állampolgári jogok és az alaptörvény. Jelen szöveget hárman írtuk, két drámainstruktor szakos hallgató, akik…

László Ferenc: Kettecskén

Madách Színház – Örökké fogd a kezem! és Jövőre, veled, ugyanitt – A színház varázsa: Élő színházi bemutatósorozat az interneten

Csehov meg az élet okvetlenül a legnagyobb drámaírók közé sorolható, Carol Rocamora és Bernard Slade ellenben nem. Zömmel ilyen kézenfekvő, sőt banális fölismeréseket kínált a Madách Színház két, lakásból közvetített online bemutatója.

Cseke Tamás–Szilvay Máté: Színháznak mondja magát

Mi a színház (most)? 3. rész

Cseke Tamás másodéves teatrológus és Szilvay Máté másodéves rendező szakos, a Marosvásárhelyi Művészeti Egyetem hallgatói arról, hogy a karanténhelyzet milyen hatással van a színházi világra.

Megyeri Léna: Maszkban, fákkal táncolók

Az újranyitás nehézségei a táncban

Ahogy Európába lassan visszatér az élet, és számos ország fokozatosan lazít a koronavírus-járvány miatti intézkedéseken, úgy kezd éledezni a színházi- és táncvilág is – ám egyelőre rengeteg korlátozással, szigorú szabályokkal és még több bizonytalansággal.

Peer Krisztián: Rónai Sándor: Úti jegyzetek

#fakenapló #karanténhoax 2.

És még hálás lehet a magyar, amiért az anyanyelvén játszanak neki! – Színházi alkotók naplójába olvasunk bele júniusi sorozatunkban. A színházak zárva, egy kór tartja rettegésben az emberiséget, 2020-at írunk. De lehet, hogy 1841-et. Mit csinál a művész, ha nem dolgozhat?

Hús-vér ember lesz a betűből

Takács Nóra Diánával Gócza Anita beszélgetett

Takács Nóra Diána nem véletlenül végzett zenés színész-osztályban, és bár azóta az Örkény Színház társulati tagja, a muzsikának mindig is fontos szerepe van az életében és a pályáján is.

Adorjáni Panna: Csend és kísérlet

Mi a színház (most)? 2.

Ez a két részre tagolt írás remélhetőleg hűen tükrözi szakmai elkötelezettségemet: az első részben színházi gondolkodóként a „színház a koronavírus idején” jelenség kapcsán elméleti előzményeket vetek fel, a második részben pedig színházi alkotóként a gyakorlati tapasztalataimat osztom meg, melyek egy másodmagammal létrehozott performanszhoz kapcsolódnak, így a szövegbe behívom alkotótársamat, Láng Dánielt, aki kommentárjával gazdagítja az…

Hangosító – A Színház folyóirat podcastje 18.

Bocsárdi Lászlóval, Lőrinc Katalinnal és Novák Eszterrel Gócza Anita beszélgetett az online tanítás tapasztalatairól

Az online oktatás tele van szép pillanatokkal, és ebben benne van az a furcsa, másfajta személyesség, amit megéltünk együtt” – mondja Novák Eszter a Hangosítóban, amelynek legújabb adása az online művészeti felsőoktatás elmúlt hónapjainak tapasztalatairól szól. A másik két vendég Bocsárdi László és Lőrinc Katalin, akikkel Gócza Anita beszélgett.

Sosem akartam megfelelni

Meszléry Judittal Marton Éva beszélgetett

Játékos és drámai, könnyed és súlyos – számtalan szerep, sokféle arc. Bár vallja, az igazit leginkább Szolnokon és Veszprémben mutathatta meg. Egyik utolsó szerepe, a Stúdió K Peer Gyntjének idős Solvejgje felejthetetlen, csakúgy, mint néhány éve összeállított önálló estje. Meszléry Judittal Marton Éva beszélgetett megfelelésről, szabálytalanságról, a játszás öröméről.