Papp Tímea: Alacsony a léc

Mohácsi István: Francia rúdugrás / Miskolci Nemzeti Színház

Mohácsi János rendező nem tudja hitelesen tartalommal feldúsítani azt, amit képtelenség hitelesen tartalommal feldúsítani.

Puskás Panni: Eszenyinél őrültebb Blanche DuBoist aligha látott a magyar színháztörténet

Tennessee Williams: A vágy villamosa / Pesti Színház

Újranéző – A Vígszínház volt igazgatója, Eszenyi Enikő most felfüggeszti színészi tevékenységét, csak a rendezései maradnak a színház műsorán. Szerzőnk még a járvány előtt újranézte az egyik főszerepében. Panni Puskás annak a dilemmáit fejtegette, milyen stratégiát érdemes választania, amikor A vágy villamosa esetében egy húsz évvel ezelőtt bemutatott előadásról ír kritikát.

Darvay Botond: Szimbiózisok(k) – Kelet-Nyugat vonatkozásban

Előadások a Postwest transzkulturális fesztiválon

Kelet vagy Nyugat? Nyugat-utáni, Kelet-utáni vagy poszt-Keletnyugat? – kombinációs játék szavakkal és terekkel, a berlini Volksbühne kirakósa, amibe tíz európai ország (Csehország, Észtország, Koszovó, Lengyelország, Lettország, Litvánia, Magyarország, Németország, Románia és Ukrajna) szállt be, hogy a poszt-nyugati címszó alatt, online térben művészek mutathassák be mindazt, amit az európai keletről és nyugatról gondolnak: az iterációs folyamatban…

Nagy Klára: Ez most valami más

Balogh Attila– Benedek Zsolt: Y – Szigligeti Színház, Nagyvárad

Ritkán fordul elő, hogy egy előadás főszereplőjének élethelyzete megegyezik a kritikuséval. Bár a motivációk, dilemmák gyakran hasonlók a függöny két oldalán, se Júliák, se Hamletek nem vagyunk. Így különösen érdekes, hogy a nagyváradi Szigligeti Színház Y című előadásának főszereplőjével, Naphegyi Eszterrel mennyire rezonál a valóságom. Eszter és én is az Y generáció tagjai vagyunk, frissen…

Rajzolj pöcsöt a plakátra

Távbeszélő 1.: Benedek Levente és Nagy Gergő

Két színházi grafikus beszélget új sorozatunk első részében. A Távbeszélőben alkotókat kérünk fel, hogy hívják meg egy tőlük távol dolgozó kollégájuk szakmai eszmecserére. A beszélgetést kísérte, szerkesztette: Proics Lilla.

Böjthe Pál: Amikor a színház a virtuális térbe került

Próbanapló a Kolozsvári Állami Magyar Színház Pool (no water) című online próbafolyamatáról

A még mindig tartó járványügyi helyzetről mindenfélét megírtak már, talán túl sokat is. Kedvem szerint egyáltalán nem beszélnék róla. Hogy mégis megemlítem a körülményeket, azért van, mert a rendkívüli helyzet szokatlan eseményt szült. Legalábbis a Kolozsvári Állami Magyar Színház kétszázhuszonnyolc éves történetében sohasem történt még meg, hogy egy próbafolyamat virtuális térben történjen. Online próbafolyamathoz online…

Kiss Gabriella: Miénk a tér!

Hogyan és mire alkalmazzák a színházat a „Mi Batyink” című eseménysorozat keretében?

…egy köztér csak akkor és csak úgy lehet egy felnőtt közösség valódi tulajdona, ha annak tagjai saját (térbe, időbe és zajkulisszába vettetett) testüket megismerve tudnak dönteni arról, hol, mikor és miért akarnak a Batthyány téren ülni, állni, menni – jelen lenni.

Horeczky Krisztina: Nimfa- és csellószerelem

Az Angol Királyi Balett (Royal Ballet) tartalomközvetítése a világjárvány idején

Wayne McGregor az emberi testtel rajzszkeccsszerűen ábrázolja a zenét, a koreográfiát pedig vizuális nyelvként az opera elengedhetetlen részének tekinti. Egyszerre szerkezeti elem, és olyan, akár egy építészeti terv.

Nagy Klára: Szabad? Európa?

TV Free Europe / Szabad Európa TV

A Szabad Európa TV nem hazudtolja meg saját honlapján közzétett manifesztóját. Miközben kihúzza a lábunk alól a talajt a trash eszközeivel, aktívan foglalkozik a szabadság és a változás lehetőségeivel, a rendszerváltás és a jelenünk között fennálló viszony (újra)értelmezésével.

Új e-dráma: Miro Gavran: Amikor meghal a színész

A fordítók, Varga Viktória és Varga Iván előszavával

A neves horvát író Felejtsd el Hollywoodot! című vígjátékán egy éve jót derülhettek az olvasók. Most egy idős színészpárról szóló, meghitt, olykor szívbemarkoló történetet ismerhetünk meg.