Turbuly Lilla: Hangok az űrből

Benkó Bence–Fábián Péter–Király Dániel: Kozmikus magány / Vígszínház, Házi Színpad

Egy sci-fit látunk, ami önmagában is elég lehet, de a szerzőpárostól eddig nem ehhez szoktunk, hanem ahhoz, hogy minimum duplafedelű történetekkel állnak elő. Újdonság az is, hogy ezúttal nem ők állították színpadra a darabjukat, nem maguknak, hanem a rendező felkérésére, a Vígszínháznak dolgoztak.

Turbuly Lilla: Épülőfélben

A Tesla Teátrumról

A Kazinczy utca szombat esti kavargásában, turisták és legénybúcsút tartó angol ifjak között szlalomozva csak a nagyon figyelmes szemlélőnek tűnik fel a Salemi boszorkányok bemutatóját reklámozó plakát. A Tesla Teátrumot sem olyan könnyű megtalálni. Az Elektrotechnikai Múzeum udvarán keresztül közelíthető meg, amit a hatvanas-hetvenes évek ikonikus neonreklámjai díszítenek. Van itt pislogó szemű antikváriumbagoly, Patyolat és…

Csáki Judit: „Éljen a gondolat, mi örökké szabad”

Fábián Péter: Mecseki tigris, vagy amit akartok – Pécsi Nemzeti Színház

Erőteljes a felütés: Horváth Szabolcs elegáns miniszterelnöknek öltözve éppen a lemondási beszédét gyakorolja, önnön szemére hány, amiért gyűlöletre idomította saját országát, miközben odakint a világban a saját hírnevét igyekezett öregbíteni.

2018 – A Színház egy éve a legolvasottabb cikkeken keresztül

Hogy olvasóink jobban szeretik a párbeszédesebb műfajokat, azt az is jelzi, hogy a tíz legolvasottabb cikk között összesen öt interjú van.

Jászay Tamás: A szavak és a dolgok

Pass Andrea: Eltűnő ingerek – Trafó

Jó esetben a két fogalom között van, méghozzá nem is laza kötelék. De eljön a pillanat, amikor a szolid építmény instabillá válik, minden eresztékében recseg, végül összeomlik.

Új e-dráma: Halasi Zoltán: A nép nevében

Össztánc a zárt osztályon - Bán Zoltán András előszava

Halasi Zoltán a revü műfajába utalja művét, és ezt komolyan kell venni.

Molnár Zsófia: Földön innen, földön túl

3 in 1 újcirkusz kritika: Gravity & Other Myths: Backbone, Recirquel: My Land és Joan Català: Pelat

Előbbi nagykanállal kimeri a púpozott adagot, folyamatos katarzist akar az első perctől az utolsóig, hamar telítődünk is vele, utóbbi apránként, mosolyszünetekkel porcióz (…). De hogy mit is jelent az igazi kockázat a cirkuszművészetben, azt a fentieknél jóval eszköztelenebb és közvetlenebb előadó illusztrálta ősszel a Corvin sétányon, illetve a Kálvin és az Eiffel téren.

„Mindig neki kell feszülni valaminek”

Veiszer Alinda Bérczes Lászlóval, Boros Kingával, Csáki Judittal, Herczog Noémival, Králl Csabával, Nánay Istvánnal és Tompa Andreával beszélgetett

A beszélgetés a Színház folyóirat 50. születésnapján rendezett ünnepségen, 2018. november 23-án hangzott el a Három hollóban. A beszélgetés lejegyezte Proics Lilla.

Jó kérdés: Itt a lét csak látszat – avagy mi az operett valósága?

A Színház folyóirat és a Magyar Színházi Társaság beszélgetéssorozata. Második évad / 3. rész

Mi az operett: szerelmes mese vagy társadalmi szatíra? Milyen szabadságot ad, és milyen korlátokat állít a rendezőnek? Lehet-e és kell-e aktualizálni? Mit enged a darab, és mit enged a néző? Miért nem írnak ma operetteket? Egy műfaj sikerének titkáról, szabályairól, és arról, van-e operett a Csárdáskirálynőn, A víg özvegyen és a Mágnás Miskán túl.

Dömötör Adrienne: Generációs puzzle

Richard Greenberg: Három esős nap – Orlai Produkció, Belvárosi Színház

A három remek színész dupla jutalomjátéka viszi el az estét.