Bogya Tímea Éva: Vissza Budapestre

East End: Idővonal - sétaszínház, Trafó Kortárs Művészetek Háza

A kétórás séta alatt Budapest ikonikus helyeire látogatunk el, mint például a Parlament és a Boráros tér; olyan pontokra, ahol feltehetően mindenki járt már és mindenkinek vannak hozzájuk kötődő élményei. A narráció (Hevesi László) és séta kettősségében egyszerre merültünk el saját életünkben és láttuk a város kis, gyógyuló foltjait, ahova az emberek sporttal, zenével próbálják…

Szoboszlai Annamária: Ördögtől a csillagokig

Slippery Project / TRIP Hajó

     …az egyes produkciók olyan finom utalásokkal kapcsolódtak egymáshoz, hogy azt kell feltételeznem, valamiképp összedolgoztak ők négyen, hogy az est egységesen szőtt varázspalástot kapjon.

Hangosító 29. – Művészeti területek összeolvadása

Erőss Nikolettet, Nánay Fannit és Kovács Andreát Gócza Anita kérdezte

A 29. Hangosító a különböző művészeti területek összeolvadásával foglalkozik. Az adás vendégei: Erőss Nikolett, az OFF-Biennále kurátori csapatának tagja, Nánay Fanni, a PLACCC Fesztivál szervezője és Kovács Andrea, a Let it Be! art agency alapítója. A moderátor Gócza Anita.

„Szangvinikusabb, vehemens színészfajta vagyok”

Udvaros Dorottyával Szentgyörgyi Rita beszélgetett

A Szkénében a Kartonpapát próbálja, túl van élete első színházi rendezésén a Gózon Gyula Kamaraszínházban, a Nemzetiben Szabó Magda híressé vált házvezetőnőjét, Emerencet készül megformálni.

Hajnal Márton: Én, én, én, én, én…

TÁP Színház: Alatta-felette: Megkoronázva – átestem a Covidon

A TÁP Színház előadása nem a Covidról szól, hanem arról, hogy manapság minden a Covidról szól.

Gabnai Katalin: Történések a XV. utcában

Gózon Gyula Kamaraszínház: Függönyt fel! és Versmaraton

Ide kijutni nem kevés izgalommal jár. Békeidőben az utolsó átszállás utáni busz huszonvalahány állomása után jönnek a római számos utcák, s ha próba szerencse alapon leszáll az ember, többnyire rájön, hogy nem ott kellett volna. Most azonban megveszi a jegyét, bekapcsolja a gépét, s amit lát, az egyáltalán nem érdektelen.

„Fontos feladata a színháznak, hogy azon gondolkodjon, hogyan tud közösséget teremteni az előadáson túl”

Bethlenfalvy Ádámmal Gócza Anita beszélgetett

Bethlenfalvy Ádám színész, rendező, drámatanár, az InSite Drama egyik alapítója, a Károli Gáspár Református Egyetem oktatója, a hazai színházi nevelés egyik meghatározó alakja. Felsorolni is sok, mennyi mindennel foglalkozik.

PEER KRISZTIÁN: LENGŐ TEHER

Yoann Bourgeois: Celui qui tombe/ Talpon maradni – Trafó, e-néző #18, Tavaszi Fesztivál

Először csak a zaj jelzi: a sötétben valami mozgásba lendült. Mert a világ így kezdődik: nem bummal, csak nyikorgással, recsegéssel-ropogással – mintha szétesni készülne a (színpad)technika. Aztán szép fokozatosan a zaj forrására is fény derül: a roppant masinának csupán az emberi alkatrészei lazultak ki, és görögnek gazdátlanul ide-oda, kiszolgáltatva a gravitációnak és a terepviszonyoknak. Demonstrálva,…

Boronkay Soma: Leszámolás a bennünk élő apával

Falk Richter: In my Room - Maxim Gorki Theater, Berlin

2020. januárjában a berlini Gorki Theaterben Falk Richter, egy ötvenéves férfi megrendezte a saját maga és a színház öt férfi színésze által írt In My Room című előadást, mely a férfiak helyzetét vizsgálja a 20. és 21. század fordulóján. A csak férfiak által létrehozott előadás jelenleg a színház stream-repertoárján szerepel.

A színészek mikor jönnek?

Távbeszélő 8.: Tánczos Adrienn és Rába Roland

A Tatabányai Árpád Gimnázumban együtt dobálták a tortát, aztán felnőttként elváltak útjaik. Tánczos Adrienn Szegeden kőszínházi színésznő, Rába Roland a budapesti független szféra színésze. Most a színházi nevelési előadások iránti elkötelezettségükben találkoztak. A Távbeszélőben alkotókat kérünk fel, hogy hívják meg egy tőlük távol élő kollégájukat szakmai eszmecserére. A beszélgetést kísérte, szerkesztette: Proics Lilla.