Hajnal Márton: Élő adásban bukott meg a Fidesz Fekete Ádám–Laboda Kornél: A csatorna – DEKK Színház, TÁP Színház Legalábbis az a Fidesznek hívott és Fekete Ádám által játszott ripacskodó, absztrakt entitás, amelyiknek csak rossz poénokat tudott írni az állami tévé, egyébként pedig a magyar néppel közösen, Orbán Viktor mellkasából szopik… Kissé zavarosnak hat? Pedig még csak két percet írtam le A csatorna című darabból.
Proics Lilla: Történet a család túlcsorduló melegéről Leenane szépe – Kassai Thália Színház: A darab húsz évvel ezelőtti bemutatója óta lett egy érdekes, a korábbiakhoz képest erősebben észrevehető fókusza, amit az ír és az angol közönség már korábban is untig érthetett, de hozzánk mostanában érkezett meg.
Maul Ágnes: Az idő kereke, a kávéautomata halála 2 in 1 kritika: Maria Campos és Guy Nader: Time Takes The Time Time Takes és Peeping Tom: Moeder Ha a Time Takes The Time Time Takeset nézni olyan volt, mint a partot mosó hullámok szemlélésébe belefeledkezni, akkor a Peeping Tom Moederje (Anya) olyan, mintha a nézőt párszor nyakon öntenék egy nagy vödör hideg vízzel. Esetleg néha még bele is nyomnák a fejét egy-két röpke percre a víz alá.
Puskás Panni: A Jane Austen-duett Jane Austen - Joannah Tincey: Büszkeség és balítélet két színészre – Centrál Színház Ha az ember lánya harmincegy évesen azt gondolja, mindent tud már a Büszkeség és balítéletről, a Centrál Színház előadása üdítő csalódás tehát a számára.
„Forradalmat kellene csinálni” Szalontay Tündével Szentgyörgyi Rita beszélgetett Az improvizáció és a mozgásszínház az anyanyelve a nemzetközi tapasztalatokkal is rendelkező színésznőnek, aki egyszerre vallja magát rejtőzködőnek meg kalandornak.
Nagy Klára: A művész, aki ott sem volt Rabih Mroué két előadása Nitrán Agyafúrt, nagyon okos ember ez a Rabih Mroué. Engem például olyan elegánsan ejtett át, hogy észre se vettem. Két előadása, a Sand in the Eyes és a 33 RPM and a Few Seconds (utóbbiban alkotótársa Lina Saneh), talán az ál-dokumentszínház fogalmával írható le legpontosabban.
Török Ákos: Börtönsakk Chicago – Székesfehérvári Vörösmarty Színház …az előadás úgy tesz, mintha egy revü lenne, miközben folyamatosan szórakozik velünk. Végig a show és a színház között billeg, sem komolyan nem engedi magát venni, sem simán szórakozni nem hagy minket.
Hajnal Márton: Beszélni róla fontosabb, mint látni Dear Future Me – Ónodi Adél / Bakelit Multi Art Center Végül csak a közönségtalálkozón kerültek szóba olyan dolgok, hogy miket éltek át az átalakulás során a munkahelyükön, milyen érzés tükörbe nézni, őriznek-e a „korábbi” testükről képeket, milyen szavakkal lehet őket a nemükkel kapcsolatban megsérteni…
Gabnai Katalin: Legenda, újrahasznosítva Dennis Martin: Die Päpstin – A pápanő – József Attila Színház Sokat idézik a középkori, nőgyalázó megállapításokat, de nem mentik föl az ezek ellenére csodás „karriert” (!) csináló szegény főhősnőt sem, elvégre mégiscsak átvert mindenkit, s különben is, minek ment oda.
Jó kérdés: Ez ám a karrier! Évadkezdés pályakezdéssel A Színház folyóirat és a Magyar Színházi Társaság beszélgetéssorozata. Második évad / 2. rész Gimnazistaként olvastam egy könyvet Kaposvárról, akkor úgy terveztem, hogy az lesz, hogy én is egy jelenségként működő társulat tagja leszek. Aztán ez lett, hogy szabadúszó lettem, pedig tényleg mindig a társulati lét érdekelt.
Török Ákos: Willany Leó, avagy mit lehet, ha mindent szabad 10 éves a Willany Leó Ez a történet akár úgy is kezdődhetne, hogy Grecsó Zoltán táncos-koreográfus és Gothár Márton operatőr, vágó, fénytervező tíz évvel ezelőtt gondolt egy nagyot, és létrehoztak egy improvizációs táncszínházat. Azonban ez nem így történt.
Hangosító – a Színház folyóirat podcastja – 1. adás Kerekasztal beszélgetés az improvizációról Bíró Krisztával, László Zsolttal és a Benkó Bence-Fábián Péter párossal Szeretettel ajánljuk olvasóink – reménybeli leendő hallgatóink – figyelmébe első podcastunkat, melyet Gócza Anita készített. A beszélgetés októberi printszámunk egyik fő témájáról, az improvizációról szól, Bíró Kriszta, László Zsolt és a k2-s Benkó Bence és Fábián Péter vesz részt benne.