Marton Éva: Konszenzus? Kompromisszum? – 2. rész A POSZT Szakmai Tanácsadó Testületének munkájáról nyilatkoznak a tagok A POSZT sajtótájékoztatóján a meghívottak arról tájékoztattak: a tulajdonosok egyet tudnak érteni az alapkérdésekben, ennek köszönhetően a rendezvény jelentős és sikeres megújuláson ment át. Ugyanakkor az SZTT egyik tagja, Stuber Andrea nyílt levelében a grémium működésének kudarcáról írt.
Marton Éva: Konszenzus? Kompromisszum? – 1. rész A POSZT Szakmai Tanácsadó Testületének munkájáról nyilatkoznak a tagok A POSZT sajtótájékoztatóján a meghívottak arról tájékoztattak: a tulajdonosok egyet tudnak érteni az alapkérdésekben, ennek köszönhetően a rendezvény jelentős és sikeres megújuláson ment át. Ugyanakkor az SZTT egyik tagja, Stuber Andrea nyílt levelében a grémium működésének kudarcáról írt.
Halász Tamás: Baljós jövőképek 2 in 1 kritika: TranzDanz: Ratville és Góbi Rita Társulat: Reptében A Ratville különös haláltánc, melyet az itt-ott fejét villanásnyira felütő, fanyar, groteszk humor csak még baljósabbá tesz. A Reptében hőse pedig hol táncoló fogalomnak, megtestesült eszmének, hol a kozmosz szívszorító magányra ítéltetett, tárgylemezre emelt teremtményének tűnik.
Tarján Tamás: Közöstelen nevező K2 Színház – Holdkő – Szkéné Ötvenhat talán lehetne „közös nevező” (a kifejezés elhangzik a darabban), de mintha nem lenne az. Nem az – kell (aligha először) ráébrednünk. Sem itt a hazában, sem ott kinn az Újvilágban.
„Kalandvágyó vagyok” Pál Andrással Szentgyörgyi Rita beszélgetett A sötét drámákat és a bohóckodást egyaránt élvezi. Vékony mezsgyén táncol a belefeledkezés gyönyöre és a lelki pokolba szállás között. Négy éve a Radnóti Színház tagja.
Urbán Balázs: Ki fog kormányozni minket? Puskin: Borisz Godunov - Katona József Színház A Borisz Godunov nem a hatalmi konfliktus megjelenítése, hanem a társadalmi-politikai manipuláció ábrázolása miatt lehet alkalmas alapanyag az aktualizáló, áthallásokat teremtő rendezői koncepció számára.
Pethő Tibor: Didaktikus haláltánc Ödön von Horváth: Hit, szeretet, remény, Örkény Színház Ödön von Horváth élesen metszett figurái, cselekményfordulatai ugyanis, ha nem óvatos a rendező, könnyűszerrel beleragadhatnak a didaktikusság, és ezzel a direktség csapdájába. Gáspár Ildikónál ezt önkéntelenül felerősíti olykor az aktualizálás szándéka.
Komjáthy Zsuzsanna: A tér és az idő testei Emanuel Gat Dance: GOLD/SACRE Ahogy a GOLD-ban, a SACRE-ban is valamiféle anyagiságot kell keresnünk. Ha az előbbi a térből bomlott ki, vagy azzal állt összefüggésben, akkor az utóbbit az időhöz való kapcsolatában érdemes vizsgálnunk.
Kolozsi László: Nemesen egyszerűek Bellini: Puritánok - Müpa Callas ugyanis, akit egy remek táncos, Aleszja Popova alakít, mindvégig ott libeg, lebeg a színpadon. Szinte mint egy szellem, mint egy árnyék, olyan könnyedén.
Kritikusmentorálás – eredményhirdetés Köszönjük, hogy ennyien megtiszteltek minket a bizalmukkal! Független kritikus-mentorálási pályázatunkra több, mint negyven jelentkezés érkezett, ezért a megfontolt döntés érdekében a döntéshozatal kissé elhúzódott, elnézést érte. A Színház folyóirat szerkesztősége és lapunk közeli munkatársai most tizenhárom jelentkező számára tudnak folyamatos mentorálást biztosítani a következő egy évben, és idővel publikálási lehetőséget is. Ugyanakkor senkit sem szeretnénk […]
Turbuly Lilla: Kezdő lépések A Hatszín Teátrum két előadásáról …a Hatszín Teátrummal egy, elsősorban a gyerekközönséget megcélzó színház kezdte meg működését. Erre utal a „Budapest új játéktere” szlogenjük is.
Péter Petra: Búgócsiga, vízesés, mozgólépcső – térben mozgó testek Szerpentin Táncfilm Fesztivál Táncfilm-e, ha száz búgócsiga pörög az aszfalton? Táncfilm-e, ha turisták botorkálnak, fröcskölnek, integetnek, fotóznak, áztatják magukat Európa legvadabb zuhatagában? Táncfilm-e, ha emberek közönyösen előre nézve ereszkednek le egy mozgólépcsőn?