Koltai Tamás: A varázsunalom

A varázsfuvola operaházi/vígszínházi előadása - KRITIKA

Sarastro eltöri a varázsfuvoláját, no jó, a Taminóét.

Szántó Judit: Lépcső királyfi

Orfeusz alászáll - Nemzeti Színház - KRITIKA

Az előadás és a Nemzeti Színház kivételes szerencséje, hogy a legtöbb szerepre megvolt (vagy meghívható volt) az ideális jelölt.

Sz. Deme László: „Álarctalanítás”

Kasimir és Karoline - KRITIKA

Kristálytisztán fogalmazódnak képekbe a kielemzett viszonyok, külön érdekesség, hogy olykor a „kamera” még fókuszál is.

Tompa Andrea: A nagy drámai szemfényvesztés

Harminchárom változat Haydn-koponyára - Bárka Színház - KRITIKA

Azonban nem dialógus ez, hanem BESZÉD, egy nagy beszéd sok szereplőre, amelyben mindenki mondja a magáét…

Markó Róbert: Minden férfi és nő

Hamlet - József Attila Színház - KRITIKA

A szerepösszevonások is érzékeltetik, bárki játszhat itt bárkit.

Markó Róbert: Itthon otthon van

A zalaegerszegi Hevesi Sándor Színház legfrissebb bemutatója kapcsán - JEGYZET

Szóval nyilvánvalóvá teszi a revizor, hogy új szelek lengedezése várható a Gogol-féle orosz kisvárosban, ami valójában Zalaegerszeg…

Sz. Deme László: Csak a vég

A színházcsináló - Stúdió K Színház - KRITIKA

Miközben komédiába ágyazva felhelyeződik az elborzasztó végállapot, maga a színpadi megvalósítás egysíkúra sikeredik.

Deres Kornélia és Herczog Noémi: (ÁL)SZAKÁLL- ÉS TAPASZTALATCSERE

A 8. Kortárs Drámafesztiválról - FESZTIVÁLZÁRÓ

A háromnapos, színházról szóló beszélgetéssorozat fókuszát és címét (Twenty years after) a Berlini Fal leomlásának huszadik évfordulója jelölte ki.

Sz. Deme László: Baj van!

Kant - Hólyagcirkusz - KRITIKA

A Hólyagcirkusz társulatának játéka korántsem depresszióval teli szomorkodós hangot üt meg, sokkal inkább az abszurditás humorára hegyez ki mindent.

Deres Kornélia és Herczog Noémi: „K ÉS D”

A 8. Kortárs Drámafesztiválról - FESZTIVÁLINDÍTÓ

De a kortárs szó ugyanúgy relatív, mint a dráma, mert Alfred de Musset-től a Tamás bátya kunyhójáig e tekintetben is meglehetősen nagy a szórás.