Dézsi Fruzsina: Egy patchwork-család margójára

Bagossy Júlia: Médeia – Katona József Színház, Sufni

Modern családdrámát ígér nekünk már maga a díszlet is, a Sufni szűk terében egymásra rakódik az elnyűtt hétköznapok minden kelléke: színes magazinok, széthagyott ruhák, kopott kismackó, a bili körül forgó gyerekkor. Ez az otthonos rendetlenség érzékeny kivetülése a méltóságon, a hűségen és a feltétlen odaadáson ejtett karcolások egymást keresztező rendszerének, amely Bagossy Júlia adaptációjának abszolút…

Papp Tímea: A terrorista meghal, a kandúrok bagzani mennek, avagy a fanatizmus természetrajza

Martin McDonagh: Az inishmore-i hadnagy – Weöres Sándor Színház, Szombathely

Martin McDonagh 1993-ben írta Az inishmore-i hadnagyot, amelynek főszereplője, Padraic, az ír függetlenségért harcoló kora huszonéves, aki annyira zakkant, hogy még az IRA se vállalja be. (De a vele nagyjából egykorú haverjai se sokkal jobbak.) A megoldás ilyen esetben egy még radikálisabb eszközöket használó csoporthoz csatlakozás, aztán ha ott is ideológiai ellentétek merülnek föl, jöhetnek…

Stuber Andrea: Házassági hullámhegyvölgy

Mezítláb a parkban – Orlai Produkció, Belvárosi Színház

Nagy nyereménye az előadásnak, hogy a főszerepeket ezúttal igazán fiatal színészek játsszák: László Lili és Rohonyi Barnabás. Eleve hiteles az ifjonti hevük és kedélyük.

Hangosító 40. – Színészlét Budapesten kívül

Mercs Jánost, Nádasy Erikát és Széles Zitát Gócza Anita kérdezte

A 40. Hangosító vendégei olyan színészek, akik hosszú ideje társulati tagok vidéki kőszínházakban: Mercs János Debrecenben, Nádasy Erika Miskolcon, Széles Zita pedig Nyíregyházán.

Gergics Enikő: Nem vagyunk jól

Gerhart Hauptmann –Tarnóczi Jakab – Varga Zsófia: Magányos emberek – Katona József Színház

A precízen ábrázolt szereplők és ütős párbeszédek ellenére elsősorban a nonverbális kódokban, az előadás hangulati síkján hat legerősebben ez a „családi együttlét”, ahol a fizikai összezártság ellenére minden valódi közelség csak pillanatnyi illúzió, önáltatás lehet.

„Ez nem egy kommuna, hanem egy társulat, olyan erős mag, amire mindig is vágytam”

Földeáki Nórával Marton Éva beszélgetett

Tizenöt éve vagyok a Forte tagja. Előtte is volt élet s azon kívül is van. Ha hívnak máshova, ami vonzó, kihívás és egyeztetni is lehet, megyek. Ez nem egy kommuna, hanem egy társulat, egy olyan erős mag, amire mindig is vágytam.

Urbán Balázs: A kép árnyalatai

Dagerrotípia – Stúdió K

A híres Petőfi-dagerrotípia elforgatva, feje tetejére állítva látható a Stúdió „K” bemutatójának plakátján, amelyről két nő néz felénk. A két nő valójában egy: Szendrey Júlia. Egyikük a hamvasan ifjú Petőfiné, a másik a „nemzet özvegyének” hálátlan szerepe elől újabb házasságba menekülő Horvátné. A Fodor Tamás rendezte előadás elsősorban rá fókuszál, de megidézi Petőfit, továbbá a…

Gyurkovics Virág: Röghöz kötve

A Föld fia – Kosztolányi Dezső Színház, Szabadka

Zavarba ejtően megmagyarázhatatlan, s mint ilyen, végtelen számú allegorikus interpretációra inspirálja a nézőt a Kosztolányi Dezső Színház legújabb, A Föld fia című előadása. A darab Gunilla Boëthius svéd újságíró, drámaíró és író azonos című drámájának a színpadi adaptációja, melynek ősbemutatója 2005-ben volt a szerző hazájában, magyar nyelven pedig 2022 decemberében, a szabadkai társulat színpadán láthatta…

Komjáthy Zsuzsanna: Újra és újra

Jan Martens: sweat baby sweat – Trafó

Meztelen színpad, egymásnak feszülő testek, remegő izmok, egymásra tapadó szempárok, ismétlés, újrakezdés, ismétlés, belehalás, nem léphetsz ugyanabba, belelépsz. Jan Martens legendás sweat baby sweat koreográfiája a sóvárgás, a hiány, a függőség, nevezzük nevén: a szerelem táncnyelvi megfogalmazása. Az előadás egyszerre minimalista és zsizsegően dús, érzelmes és mechanikus, lebilincselő és egyhangú, lírai és komikus. Hogy lehet…

Gergics Enikő: Az én országom (ha akarja, ha nem)

Bíró Bence: magyartenger – Centrál Színház

Az első jelenet még egyenesen meleg romkomot ígér, jelzésértékű kormányrázogatás az autópálya videóháttere előtt, a coming outot évek óta halogató fiú hazaviszi a pasiját a családi rendezvényre, jöhet is a kalamajka. De ez szándékos megtévesztés, ők nem a főszereplők, a kapcsolatuk pedig csak csepp a (haha) tengerben. Bíró Bence darabja ugyanis egy jól bevált, sőt…

Megjelent az novemberi számunk!

Kapható az újságárusoknál

TARTALOM Üzen a szerk. Újratervezés  Nem vész el, csak átalakul Kritikusdíj Színikritikusok díja 2021/2022  Balogh Gyula, Bóta Gábor, Csáki Judit, Dömötör Adrienne, Gabnai Katalin, Jászay Tamás, Nánay István, Papp Tímea, Stuber Andrea, Turbuly Lilla, Urbán Balázs, valamint Gergics Enikő, Herczog Noémi, Kovács Dezső, Lénárt Gábor és Puskás Panni szavazólapja A világ vége, az taxival 10…

A Színház.NET-en az októberi szám!

Színház / Politika / Finanszírozás / Évadportrék II.

► Színház / Politika / Finanszírozás ► Évadportrék II.