KOVÁCS DEZSŐ: ÁLOM, ÁLOM William Shakespeare: Szentivánéji álom – KRITIKA …a színpadi masinéria elemei, a színek, a fények, a hangok, a zenék, a zörejek, az effektek meg a Nemzeti pazar színpadtechnikája szinte maguk alá temetik a megjelenített drámai tartalmakat.
KOVÁCS NATÁLIA: VAGY-VAGY Tom Stoppard: Rosencrantz és Guildenstern halott – KRITIKA Szikszai Rémusz legújabb rendezése – amely Tom Stoppard abszurd drámáját dolgozza fel – rizikós vállalkozás. Éppen azt a vonását tekinthetjük ugyanis egyik legfőbb erényének, mely mindent elrontó gyengesége is lehetne.
KOMJÁTHY ZSUZSANNA: ZOMBEREK, MINDENHOL ZOMBEREK! Proton Színház: Utolsó - KRITIKA Mivel állandóan gyanakszunk, hogy az identitáskeret, amelyet magunknak verítékes munkával megszereztünk, érvényét veszti, olyan válságba keveredtünk, ahol nem a cél, hanem a valamivé válás és az identitások csereértéke vált érdekessé.
KUTSZEGI CSABA: GÉPPISZTOLY LETT BELŐLE Witold Gombrowicz: Operett – KRITIKA …az előadás katartikus végén, amikor a szereplők megszabadulnak a múlt hazugságot jelképező maszkjaitól és ruhadarabjaitól, „koporsóba” (mely ezúttal egy fém olajoshordó) kerül a papi reverenda és a rusztikus-zsinóros „nemzetieskedő” mellényke is.
JELES ANDRÁS: ÁRVÁK tragikomédia – DRÁMAMELLÉKLET A hajdani, prostitúcióra kényszerített álcselédek története a mában azáltal válik érdekessé, hogy az egykori sorsok mai színésznők sorsába lényegülnek át.
Kutszegi Csaba: „Sohase mondd, hogy túl vagy már mindenen…” Anat Gov: Happy Ending – Orlai Produkció - KRITIKA Gergye Krisztián rendező ezúttal nem csillogtat munkájában társadalomkritikus élt, hanem mindenki számára be- és elfogadható előadást rendezett.
E-book: A felelősség morális Gera Zoltán a Színházban Születésnapjára elektronikus kötetben gyűjtöttük össze a Színházban megjelent, Gera Zoltánról szóló vagy őt említő írásokat. Isten éltesse, Gera Zoltán!
Zappe László: Észreveszi-e a néző? Színházi szemle a Városmajorban 2 – KRITIKA Mielőtt újra végignéztem a szemle előadásait, örültem a válogatás igényességének. Erről most sem gondolok mást. Néhány ponton voltak kételyeim, most is vannak. Nem pontosan ugyanott.
Csatádi Gábor: „Itt buzik jönnek át a falon!” Az Őrült Nők Ketrece – Átrium Film-Színház - KRITIKA …ebben Az Őrült Nők Ketrecében átlépjük a másság jól elkordonozott falait.
Koltai Tamás: Budoár, kemping, fashion mode Bizet: Carmen – KRITIKA Az előadás zenei szegmense meg van tisztítva a közhelyektől.
Kutszegi Csaba: Tűzmadártoll, a felejthetetlen nyári élmény Moszkvai Állami Akadémiai Klasszikus Balett Színház: Tűzmadár / Tavaszi áldozat – KRITIKA Vajon szigorú szakmai szemmel, vagy a kellemes nyáresti élményre vágyó néző szemével kell-e vizsgálni a jelenséget?
Komjáthy Zsuzsanna: Mint néma szereplők egy színpadon Shakespeare's Globe Theatre: Hamlet –JEGYZET Dromgoole és Buckhurst arra vállalkozott, hogy a dráma szövegtestéről mintegy leradírozza a ráírt jelentéseket, és a shakespeare-i utasításoknak teljesen megfelelő módon azt az eredeti kontextusba ágyazza.