2010. július
TARTALOMJEGYZÉK
SZÍNHÁZPORTRÉ
Ugrai István – Zsedényi Balázs: Végjáték. Búcsú a Kaposvár-jelenségtől
A Csiky Gergely Színház 2009/2010-es évadjáról
INTERJÚ
Kővári Orsolya: Most a Grusékat szeretem
Beszélgetés Novák Eszterrel
Kovács Dezső: Nem mondtam le arról, hogy társulatom legyen
Beszélgetés Bagó Bertalannal
IN MEMORIAM
Nánay István: A szépség és a harmónia elkötelezettje
Emlékezés Ádám Ottóra
KRITIKAI TÜKÖR
Sz. Deme László: Őrület-magok
Nem tudni, hogyan – Bárka Színház
Zsedényi Balázs: Nulla hulla
Háló nélkül – Jászai Mari Színház, Tatabánya
Sztrókay András: Via Dukt
Völgyhíd – Kolibri Színház
Szántó Judit: Sírkövek és képernyők
Őszi álom – Bárka, Stúdió
Rádai Andrea: Szerelem híján
A miskolci Szerelemről
Koltai Tamás: Nő az erőszak
A nyíregyházi Lear király
Deres Kornélia: Ardennes-i eklektika
Ahogy tetszik – Új Színház
Oroszlán Anikó: Sótlan valóság
Mal’haba – Pécsi Harmadik Színház
Selmeczi Bea: Lelki szögesdrót
Varsói melódia – Pinceszínház
OPERA
Koltai Tamás: Új és eredeti
A debreceni Borizs Godunovról
Kolozsi László: Alkonyati zóna
Álarcosbál Szegeden
TÁNC
Szoboszlai Annamária: Beckett-testek
Figyeljük csendben a mozgását! – Beckett-est (Forte Társulat)
Péter Márta: Állati nimfák
Faun – Duda Éva Társulat
Kutszegi Csaba: Erotika a Bükk lábánál
A miskolci Rómeók és Júliák, valamint az egri Requiem előadásáról
Králl Csaba: Világ proletárjai, egyesüljetek!
Unisono – Szegedi Kortárs Balett
PORTRÉ
Demény Péter: A lélek pepita serpenyője
Bíró József
VILÁGSZÍNHÁZ
Markó Róbert: Egy kiállítás képei
A moszkvai Arany Maszk fesztiválról
KÖNYV
Rosner Krisztina: A színészképzés módszere
David Zinder Test – hang – képzelet című könyvéről
DRÁMAMELLÉKLET
William Shakespeare: Lear király
Nádasdy Ádám fordítása