Rádai Andrea: Útvesztők meséje, mesék útvesztője TÁP Színház: Babahajó – KRITIKA A látvány is azt az érzést fokozza, hogy félelmetes árnyak és a tudatalatti erdejében járunk.
Tompa Andrea a Színház új főszerkesztője Ülésezett a Színház Alapítvány kuratóriuma Augusztus 18-án összeült a Színház Alapítvány kuratóriuma. Új elnököt, új kuratóriumi tagokat választottak, és kinevezték a Színház folyóirat új főszerkesztőjét.
KOLTAI TAMÁS (1942-2015) A Színház folyóirat szerkesztősége megrendülve értesült arról, hogy főszerkesztője, Koltai Tamás július 18-án váratlanul elhunyt. Tamástól a lap szeptemberi számában búcsúzunk.
KUTSZEGI CSABA: HA SZÓL A ZENE, NEM LÁTSZIK Catulli Carmina & Carmina Burana – KRITIKA …teljesen normálisnak vélem, hogy nyári szabadtéri színházi fesztiválokon, nagy nézőteres játszóhelyeken a fő cél a szórakoztatás és a komolyabb műfajok népszerűsítése.
ZAPPE LÁSZLÓ: BERNARDA FLAMENCÓVAL, FIGARO CSIGÁKKAL, NYOMORHUMOR MAGÁBAN Városmajori Színházi Szemle - Budapesti Nyári Fesztivál 2015 A „titokzatos erőnek” persze elsősorban az alkotóban és az alkotásban kell meglennie, de a befogadóban is kell lennie belőle valamennyinek, hogy rezonálni tudjon.
KOLTAI TAMÁS: MI TÖRTÉNT ITT VALA? Székely Csaba: Vitéz Mihály – KRITIKA …bár a szerző ragaszkodik az alapvető tényekhez mind a főbb szereplőket, mind az eseményeket illetően, nem történelmi drámáról, hanem panoptikumról – paródiáról és pamfletről – van szó.
ANTAL KLAUDIA: NEM BŰZÖLÖGHETÜNK A BUTASÁGTÓL EGY ÉLETEN ÁT?! Hát akkor miről is beszélünk? – KRITIKA Marcel Iureş és George Mihăiţă színészi játéka hihetetlenül pontos…
KUTSZEGI CSABA: KARÁDY ÉS JÁVOR VESZTE Zilahy Lajos: Halálos tavasz – KRITIKA …a nagy kérdés a kísérletben az, hogy a publikum mennyire hajlandó elfogadni ezt a szokatlan, kicsit bonyolultabb, nagyobb nézői odafigyelést igénylő szórakoztatást.
MAGYAR ELEMÉR: EGY TALICSKA POGÁCSA Abszurd komédia két részben – DRÁMAMELLÉKLET …miközben a darab félreérthetetlenül a mai magyar valóságra utal, a szereplők – a bohózatokból jól ismert módon – hullákat cipelnek és próbálnak meg elrejteni, áthelyezni.
PÉTER MÁRTA: ÁRAMLÁS FULDOKLÓKKAL Dosztojevszkij: Bűn és bűnhődés – KRITIKA A nagyjából kétszáz perces produkció halálpontos gépezetében ellenállás nélkül vegyülnek a színház tradicionális és egyéni útjai, hogy a végeredmény összetéveszthetetlenül Horváth Csabáé legyen.
Kutszegi Csaba: Moszkva nem hisz a könnyeknek Vlagyimir Szorokin: Cukor Kreml – KRITIKA - Kamra …az elektronikus média által kínált világban felnőve-élve, az egész létező világ folyamatosan önmaga paródiájának tetszik.
Hujber Szabolcs: Most meglakol a halál DRÁMAMELLÉKLET A kisbaba és az idős hölgy megértik egymást: Tomika (elvileg) még nem százas, Olga néni már nem az.