Szántó Judit: Harmonikás a kőfalon Liliom - Magyar Színház - KRITIKA Gémes Antosnak, bár arckifejezése kellően űzött, mint az Erünniszek üldözte Oreszteszé, egyelőre sajnos igen szűk a palettája…
Móricz mint alapanyag Kornya István Forgách Andrással és Závada Pállal beszélgetett a DESZKA Fesztiválon „Színdarabjai viszont többnyire azért rosszak, mert ebben a műfajban Móricz a kor rossz konvenciójának akart megfelelni.”
Markó Róbert: Felülstilizált pókháló és intenzív vizualitás Nyílt levél Elfriede Jelineknek Tudom, most azt mondja magában: örülök, persze, hogy Budapesten is játsszák a darabjaimat, de nincsenek ezeknek a magyaroknak saját szerzőik, akik a saját történelmi félmúltjukat és jelenüket feldolgozzák?
Stuber Andrea: Apák és fiúk Édentől keletre -Új Színház - KRITIKA Spiró rövid, snittszerű jelenetekben fogta össze a cselekményt, s ehhez Szikora János a gördülékenység és a stílusosság jegyében teremtett keretet.
Sztrókay András: Életről álmodni Mindent anyámról Pesti Színház - KRITIKA …tőlünk, a Pesti Színház közönségétől igencsak távol áll a szexualitás és a szabadság azon formája, amit a szerző (Almodóvar és/vagy Adamson) evidenciának tekint.
Ez a darab maga a kétfejű fenevad Kutszegi Csaba Ónodi Eszterrel beszélget - SZÍNÉSZGONDOLATOK … nem az a fontos, hogy az előadásban legyen politika, hanem hogy közös élmény szülessen meg a színpadon és a nézőtéren, és nem baj, ha az éppen politikával kapcsolatos.
herczog Noémi: Magyarok a fregolin A kétfejű fenevad - Katona József Színház - KRITIKA Márpedig a túléléshez nem a hősiességen át vezet az út, hanem ha farsangnak fogjuk fel az életet, és mindig új identitást akasztunk le magunknak.
Deres Kornélia: Fejetlenek forradalma Victory - Bárka Színház - KRITIKA Így rács mögött ülnek a nézők – vagy játszanak a színészek (ízlés és élettapasztalat kérdése, ki melyik csoport tagjait szeretné inkább elzárva látni).
Tompa Andrea: Fröccsentett megváltás JOM & TERRY VARIÁCIÓK - Természetes Vészek Kollektíva - KRITIKA Minden közhely, szemfényvesztés, nagyjából a nagy példányszámban eladott, és média által hipe-olt Müller Péterek füveskönyveinek szellemi szinte.
Herczog Noémi: Őrangyal a sarokban Megöltem az anyámat - KRITIKA Ez voltaképp Gidró önálló estje: monológ, a legmagányosabb műfaj.
Sz. Deme László: Tükörjáték videóra In Side & Aura - KRITIKA A két kurta mű nem teljesedik ki összművészeti színházi produktummá, hanem megmarad a képzőművészet keretei között.
Szántó Judit: Életképek vízköpővel Bohémélet - Örkény Színház - KRITIKA Ezen az anyagon változatos pályafutása során egyszer sem dolgozott író, s bárhogy divatos tagadni e színházi munkakör jogosultságát, az író hiánya még 2010-ben sem előny.