Önarckép – Ezúttal Shakespeare-rel Kornya István Vidnyánszky Attilával beszélget Ha valaki kiment a Globe-ban sörért, nem veszítette el a fonalat.
Koltai Tamás: Víg özvegyek a Napnyugta Bulváron A Sírpiknik - Thália Színház Ebben az esetben a patentok jobban pattannak, mint a poénok.
Deres Kornélia: Szerelem két ülésben Szerelem a bűnöm és az Ahogy tetszik gyulai előadásáról És míg Brook a szerelmet alapvetően retrospektív nézőpontból mutatta fel, egy nappal később a Gyulai Várszínház falai között éppen történik a szerelem.
Sztrókay András: Édes várdakeserű A kisvárdai fesztiválról Két előadás van, amelyet e sorok írója – a zsűri munkáját nem kritizálva, hanem kiegészítve – hiányol a díjazottak közül.
Vida Virág: Vetített koreográfiák – Táncfilmek Los Angelesben Az 5. Dance Camera West Film Festivalról A fesztivál rövidfilmjei igen eltérő megközelítésben jelenítik meg a táncot és a mozgást.
Gyilkos darabok a fesztiválon Kornya István Brendan G. Carroll-lal beszélget Európában is példátlan, hogy egy fesztiválon pár nap leforgása alatt Schönberg-, Berg- és Richard Strauss-operákat mutassanak be
Két ősbemutató, három szemszög Kocsis Zoltán, Giorgio Pressburger és Rusznyák Gábor nyilatkozata Kornya István a Miskolci Operafesztiválon bírta szóra a Mózes és Áron karmesterét és rendezőjét, valamint A bibliai út színpadra állítóját.
Deres Kornélia: Amikor az érettségi tétel bemegy A POSZT-ról Tasnádi megjegyezte, hogy a diákok általában érzékenyebben reagálnak a stilizáció és realizmus váltakozására.
Herczog Noémi: Nyolc parancsolat a mának A POSZT-ról A Tízparancsolat felolvasóestjén nem kiáltok színpad után, ezek a szövegek csupán hallgatva is önálló egészek.
Az opera luxus, de nem desszert Kornya István Matthias Oldaggal beszélget Ha a hozzánk hasonló teátrumok nem játszanák például Berg Wozzeckjét, akkor az színházi értelemben nem is létezne.
Tompa Andrea: Válság: van A válsághatásról Valami mást kell csinálni, előre kell menekülni, nem ülhetünk a sarokban panaszkodva… És ezzel jószerével mindenki egyetért.
Koltai Tamás: Verdi zenéje nem korrodál A szicíliai vecsernyéről A fináléban ketten Arrigóval kétfelé tépik a szerencsétlen Elenát, aki mint Delacroix festményének ikonikus heroinája – noha teljesen felöltözve – olasz trikolórral a kezében áll a „gáton”.