2009. november

TARTALOMJEGYZÉK

KORTÁRS DRÁMA
Kukorelly Endre: Minden tisztességes és vértől csöpögő
Herczog Noémi: Beckett ma passzé
Beszélgetés Garaczi Lászlóval

KRITIKAI TÜKÖR
Herczog Noémi: Az utolsó (Csehov-)tekercs
A beregszászi Három nővérről
Rádai Andrea: Nüansznyi életek
Három nővér Kecskeméten
Markó Róbert: Kit érdekel Moszkva?
A szatmárnémeti Három nővérről
Sztrókay András: Tatabányai krétakör
Kaukázusi krétakör – Tatabánya
Gerold László: Kinek a szigete?
A vihar (Újvidéki Színház)
Markó Róbert: Etika és epika
Zendülők (Bárka Színház)
Kolozsi László: Monty Python-revü, legényesen
Spamalot (Madách Színház)

TÁNC
Kutszegi Csaba: Szó és mozdulat elegye
Bifidus essensis, avagy tűsarkon a téboly (Gárdonyi Géza Színház, Eger)
Szoboszlai Annamária: Léleksztriptízek
Repedések és a Fregoli-szindróma, avagy nem a ruha teszi az embert – Réti Anna
Török Ákos: Mókus mantra
Dűnék (MU Színház)
Vida Virág: Elektronikus önismereti echó
Az Akram Khan Company és National Ballet of China vendégjátékáról

INTERJÚ
Rácz Judit: A megoldások hozzád jönnek
Beszélgetés Parditka Magdolnával és Szemerédy Alexandrával

FESZTIVÁL
Deme László: Debreceni disputák
A XV. Alternatív Színházi Szemléről

SZÍNHÁZTÖRTÉNET
Imre Zoltán: „A szabadság felelőssége”
Tanulmány a Nemzeti Színház 1955-ös Tragédia-előadásáról

VILÁGSZÍNHÁZ
Rosner Krisztina: Utópia most van
Anne Bogartról és a SITI Companyról
Anne Bogart: Félelem, irányvesztés, nehézség
Vallomás életről, színházról
Kathie Mitchell: A rendezői mesterség
Sztanyiszlavszkijról, Dogyinról, a magánóráiról és az érzelmek biológiájáról

KÖNYV
Koltai Tamás: A művekben élő
Fodor Géza Magánszínház című kötetéről
Darvay Nagy Andrienne: Vitakönyv az erőszakszínházról
A Ian Herbert és Kalina Stefanova szerkesztette Színház és humanizmus az erőszak világában című kötetről

DRÁMAMELLÉKLET
Mika Myllyaho: Káosz