2017. december
TARTALOMJEGYZÉK
SZEREPOSZTÓ DÍVÁNY
Minden a feudális struktúrák felé gravitál
Művészet és hatalmi visszaélés – kerekasztal Csanádi Judit, Janisch Attila, Réz Anna és Herczog Noémi részvételével
Simon-Hatala Boglárka: Elszerződik vagy marad, de hallgat
Zaklatás és transzparenciadeficit a tánc világában
Gajdó Tamás: Kiszolgáltatott színésznők – tekintélyes pártfogók
Színház, szép tündérvilág?
HAMLET
Schuller Gabriella: Hamlet pop
William Shakespeare: Hamlet – Vígszínház. Többhangú kritika Papp Tímea és Urbán Balázs kommentárjával
Gajdó Tamás: Klasszikus Vígszínház
Shakespeare birtokon belül
KRITIKA
Hermann Zoltán: Mellékszál
Bánk bán az Erkel Színházban és a Nemzeti Színházban
Rádai Andrea: A csoda velünk van
Anders Thomas Jensen: Ádám almái – Radnóti Miklós Színház
AZ APÁCA
Csáki Judit: Életképek a zsarnokságról
Denis Diderot: Az apáca – Dollár Papa Gyermekei, Trafó
Örülök, hogy nem ilyen a kolostori élet
Beszélgetés Menyhárt Judit M. Teréz nővérrel
HEGEDŰS A HÁZTETŐN
Szabó István: „Nem tiltották be, csak levették” II .
A Hegedűs a háztetőn betiltásának története (Operettszínház, 1973)
A KORTÁRS TÁNC MINT OLVASZTÓTÉGELY
Fuchs Lívia: Hajszálereken át
Új tánctechnikák beszivárgása a nyolcvanas évek Magyarországára
Török Ákos: Már nincs tabula rasa, minden firka a firkán, kommentár
A modern tánctechnikáktól a „hibrid tudásig”
VILÁGSZÍNHÁZ
Fuchs Lívia: Első fejezet
Marie Chouinard első évada a Velencei Táncbiennálé élén
Legyél te a kulturális miniszter!
Nánay Fanni interjúja a poznańi Malta Fesztivál igazgatójával, Michał Merczyńskivel