2018. június
TARTALOMJEGYZÉK
NŐI SZEREPEK
Lány vagy fiú a rút kiskacsa?
Gimesi Dórával, Kocsis Rozival és Rádai Andreával Papp Tímea beszélgetett
Kiszakadni az akolból
Székely Krisztával és Török-Illyés Orsolyával Marton Éva beszélgetett
Ha kiírnánk a homlokunkra
Réti Annával, Szabó Veronikával, Szabó Rékával és Jobbágy Bernadett-tel Proics Lilla beszélgetett
Hajnal Márton: Nem(zedék)ek igene
Két színházi variáció a nők kétes kimenetelű forradalmára Markó Róbert rendezésében: Makrancos Kata junior – Vaskakas Bábszínház; Terike és Irén – K.V. Társulat
Turbuly Lilla: Kiürült keretek
Henrik Ibsen: Rosmersholm – Rózsavölgyi Szalon
Puskás Panni: Sohase mondd
Szubjektív portré Hernádi Juditról
Ionuț Sociu: 15 év storytelling
Feminista és politikai perspektívák a román színházban
Erdődi Katalin: A „széplelkek” lázadása
Feminista előadó-művészeti tendenciák Ausztriában
KRITIKA / A HATTYÚ
Pethő Tibor: Várja a rosseb
Molnár Ferenc: A hattyú – Örkény Színház. Többhangú kritika Muntag Vince kommentárjával
Tompa Andrea: Kell ez a toll, kell ez a csillár
Gondolatok az Örkény Színház A hattyú című előadásának vizualitásáról
Hermann Zoltán: Énkereső
Závada Péter: Je suis Amphitryon – Trafó
SZEGED
Papp Tímea: Nyitány vagy intermezzo
Két szegedi évad
Artner Szilvia Sisso: Isten hozott a babaházban
A Szegedi Kortárs Balett évadáról
k 2
Darida Veronika: A kegyetlenség kísértése
A Cenci-ház története: Shelley, Stendhal és Artaud nyomán, illetve a k2 bemutatója apropóján
Turbuly Lilla: Nemet mondanak
A k2 Színház két előadásáról
TÜNTETÉS / TEATRALITÁS
P. Müller Péter: Színház és politika interferenciái 1968 néhány eseményében II.