2018. július
TARTALOMJEGYZÉK
ROMÁK A SZÍNPADON
Nem feltételezzük, hogy a cigány gyerek jobban tudhat valamit
A romák művészeti reprezentációjáról Balogh Rodrigóval, Horváth Kristóffal, Lengyel Annával és Pócsik Andreával Kovács Bálint beszélgetett
Kricsfalusi Beatrix: Éntörténetek sajátszínházban
II. Roma Storytelling Fesztivál
Proics Lilla: Nekünk ilyen tapasztalataink vannak, sajnos
Beszámoló a SZÍVhang projekt tapasztalatairól és hatásairól a Sajátszínház csoport egyik résztvevőjétől
Lengyel Anna: Romaábrázolás a magyar színpadokon
A társadalmilag elkötelezett színház hagyománya
III. RICHÁRD
Richárdok
Nánay István interjúi Alföldi Róberttel, Bogdán Zsolttal, Trill Zsolttal és Balázs Zoltánnal
Mészáros Tamás: Bűn és bűnhődés
Avagy politikai dráma-e a III. Richárd
KRITIKA
Karsai György: Előadás egy élhető országért
Mohácsi János–Mohácsi István–Závada Pál: Egy piaci nap – Radnóti Színház. Többhangú kritika Deczki Sarolta és Kovács Bálint kommentárjával
Dézsi Fruzsina: Libertà Felicità Chioggia
Carlo Goldoni: Chioggiai csetepaté – Tamási Áron Színház, Sepsiszentgyörgy
PERFORMANSZ
Tillmann József: Az égő és a saját tüzében égő ember
Ritualitás Hajas Tibor munkáiban
Komjáthy Zsuzsanna: A hang mint koreográfia
Bolyongás kísérleti terepeken
BRECHT-REVIVAL
Brecht-revival?
Körkérdésünkre Kricsfalusi Beatrix, Szabó-Székely Ármin, Térey János, Török Tamara és Zappe László válaszolt
Boronkay Soma: Brecht, Zsótér, Börcsök, Trokán
Sen Te Zsótér Sándor rendezéseiben – Vígszínház (2001), Kecskeméti Katona József Színház (2018)
Kovács Natália: Természetrajz
Brecht: A gömbfejűek és a csúcsfejűek – Nemzeti Színház
Kappanyos Ilona: Nem örömben fogant
A brechti elidegenítő effektus újraértékelése Michael Thalheimer A kaukázusi krétakör-rendezésében
KORTÁRS TÁNCPLATFORMOK EURÓPÁBAN
Ízlés, kontextus, olvashatóság
Táncplatformok – magyar szemmel. Rácz Anikó, Szabó György és Bálint Orsolya beszélgetése
Nem egyszerűen csak piac
Körkérdés külföldi táncszakemberekhez: Gustavo Fijalkow, Mirna Zagar, Knut Geißler, Laurie Uprichard
Rádai Andrea: Kicsi terekben nagy dilemmák
Bulgarian Dance Platform
Senkit nem érdekel, hogy milyen nemű egy nagybőgő
Ivo Dimcsevvel Artner Szilvia Sisso beszélgetett
MENEKÜLTEK
Stephen Elliot Wilmer: Menekültek dokumentumszínháza
Adorjáni Panna: Otthont keresni a színházban
Könyvrecenzió: Stephen Elliot Wilmer, Performing Statelessness in Europe. London: Palgrave, Macmillan, 2018.
Kellemetlen kérdések
Gáspár Ildikó és Kelemen Kristóf rendezők párbeszéde Gianina Cărbunariu Artists Talk című előadásáról
FESZTIVÁL
Néder Panni: Királyok a házban
Theatertreffen 2018
Stuber Andrea: Nagyban játszani
A Nemzeti Színház nemzetközi színházi fesztiválja, a MITEM 2018-as programjáról
Selyem Zsuzsa: Mi történik azután, hogy az ember beveszi az első kolorádóbogarat?
Reflex4 Nemzetközi Színházi Fesztivál, Sepsiszentgyörgy
VILÁGSZÍNHÁZ
Upor László: Angyalok mindenütt, angyalok mindenkor
Darida Veronika: Gyászéjszaka, avagy variációk a Pekingi kacsára
EnKnapGroup: Dark Union – Ljubljana
Vida Virág: Integrálódás vagy másság
Benjamin Millepied és az LADP
#METOO
Kricsfalusi Beatrix: Vihar utáni csönd
Avagy a #metoo mint a polgári illúziószínház allegóriája
Antal Attila: Személyes trauma – társadalmi tabu
Két előadás a nemi erőszakról
RECENZIÓ
Szabó-Székely Ármin: Saját szemében idegenként
Székely Csaba Idegenek című drámakötetéről