ZAPPE LÁSZLÓ: BERNARDA FLAMENCÓVAL, FIGARO CSIGÁKKAL, NYOMORHUMOR MAGÁBAN Városmajori Színházi Szemle - Budapesti Nyári Fesztivál 2015 A „titokzatos erőnek” persze elsősorban az alkotóban és az alkotásban kell meglennie, de a befogadóban is kell lennie belőle valamennyinek, hogy rezonálni tudjon.
KOLTAI TAMÁS: MI TÖRTÉNT ITT VALA? Székely Csaba: Vitéz Mihály – KRITIKA …bár a szerző ragaszkodik az alapvető tényekhez mind a főbb szereplőket, mind az eseményeket illetően, nem történelmi drámáról, hanem panoptikumról – paródiáról és pamfletről – van szó.
ANTAL KLAUDIA: NEM BŰZÖLÖGHETÜNK A BUTASÁGTÓL EGY ÉLETEN ÁT?! Hát akkor miről is beszélünk? – KRITIKA Marcel Iureş és George Mihăiţă színészi játéka hihetetlenül pontos…
KUTSZEGI CSABA: KARÁDY ÉS JÁVOR VESZTE Zilahy Lajos: Halálos tavasz – KRITIKA …a nagy kérdés a kísérletben az, hogy a publikum mennyire hajlandó elfogadni ezt a szokatlan, kicsit bonyolultabb, nagyobb nézői odafigyelést igénylő szórakoztatást.
MAGYAR ELEMÉR: EGY TALICSKA POGÁCSA Abszurd komédia két részben – DRÁMAMELLÉKLET …miközben a darab félreérthetetlenül a mai magyar valóságra utal, a szereplők – a bohózatokból jól ismert módon – hullákat cipelnek és próbálnak meg elrejteni, áthelyezni.
PÉTER MÁRTA: ÁRAMLÁS FULDOKLÓKKAL Dosztojevszkij: Bűn és bűnhődés – KRITIKA A nagyjából kétszáz perces produkció halálpontos gépezetében ellenállás nélkül vegyülnek a színház tradicionális és egyéni útjai, hogy a végeredmény összetéveszthetetlenül Horváth Csabáé legyen.
Kutszegi Csaba: Moszkva nem hisz a könnyeknek Vlagyimir Szorokin: Cukor Kreml – KRITIKA - Kamra …az elektronikus média által kínált világban felnőve-élve, az egész létező világ folyamatosan önmaga paródiájának tetszik.
Hujber Szabolcs: Most meglakol a halál DRÁMAMELLÉKLET A kisbaba és az idős hölgy megértik egymást: Tomika (elvileg) még nem százas, Olga néni már nem az.
Kovács Bálint: Jelenetek egy megcsalásból Patrick Marber: Closer – KRITIKA - Átrium Film-Színház Radnai Márk rendező sem a tartalmat nem elemezte úgy, sem a formával nem foglalkozott annyit, hogy az észrevehető legyen a létrejött előadásban.
Kutszegi Csaba: Don Quijote s. k. Parti Nagy Lajos: Don Quijote – KRITIKA - Nézőművészeti Kft Don Quijote üldöztetése és folytonos elpáholása egy elmegyógyintézet színjátszó csoportjának előadásában, Rába Roland úr irányítása alatt – lehetne a címe (Peter Weiss után szabadon) a Szkéné Színház új bemutatójának.
Kovács Dezső: Vízió az emberi természetről Goethe: Faust I–II. – KRITIKA - Katona József Színház A súlyos és mégis élvezetes előadás a Katona újabb érájának egyik legizgalmasabb, legmonstruózusabb vállalkozása.
Kovács Bálint: Mentality Hajdu Szabolcs: Ernelláék Farkaséknál – KRITIKA Hajdu remekül megteremtette a különféle „mentalityt” képviselő, másért és másért érdekes, máshogyan tipikus figurákat. A karakterek mind ellentmondásosak, mert egyikük sem makulátlan.