Falbontás Kerekasztal-beszélgetés a Kiváló dolgozók és a Szívhangok alkotóival és szereplőivel Idén ősszel az Örkény Színház nagyszínpadán gondoskodó szakmában dolgozó emberek álltak a társulat színészei mellett. Ebből az apropóból kezdeményeztük az alábbi beszélgetést, amelynek fő kérdése: mi történik egy adott színházi irányzattal a struktúra különböző szegmenseiben?
Gabnai Katalin: Momentánék oázisa Impro Ninja Warrior – A Momentán Társulat online játéka … talán még azokban a nézőkben is oldódott az aggodalmas „megküzdési” görcs, akik el is feledték már a játékok örömét. Meglehet, ez is a Momentán akciók rejtett tantervének része.
Hajnal Márton: A színházesztétika után Gondolatok a Theater in the Time of Corona kötet kapcsán Az Illés Márton által írt kiadványban tárgyalt három, még a második hullám előtt született előadás egyrészt formájában reflektál a koronavírusra, másrészt a „cigány középosztályként” hivatkozott identitás autentikusnak ható képét festi elénk, kapcsolódási pontokat felmutatva különböző csoportok között egy olyan helyzetben, amikor egyébként a bezárkózás van soron.
Szilvay Máté: Milyen lesz a színház a pandémia után? A Postpandemisches Theater-konferenciáról A központi kérdés: hogyan tudjuk a koronavírus-világjárvány és a karantén, a kijárási tilalom új valóságtapasztalatát megragadni és mindez hogyan hat a jelen és a jövő színházára?
Sebesi István: Fesztivál pandémia idején Az Interferenciák Nemzetközi Színházi Fesztivál 2020 OFF-programjáról Volt azért előnye is a rettenetes pandémia miatt online térbe kényszerült 7. Interferenciák fesztiválnak, amelyet 2020. november 19-29. között szervezett a Kolozsvári Állami Magyar Színház. Nem kellett hajat daueroltatni, tupírozni, cipőt fényesíteni, kihízott zakót kibővíttetni a színházba járáshoz.
Seres Gerda: Mese az elmondhatatlanról Péterfy-Novák Éva: Apád előtt ne vetkőzz – Orlai Produkció Azt is meg kell jegyezni, hogy „a férfiak rosszak, mindenre képesek”, de közben a sok kérdés mind kimondatlan marad. Eszterben mindössze a megmagyarázhatatlan zavart s a szégyent ülteti el: most valahogyan másként kellene viselkedni, de hogyan is?
Új e-dráma: Felhőfi-Kiss László: És A szerző előszavával Hogy miért lett a darab címe És, már nem emlékszem. De azok a színházi alkotók, akiknek módjukban áll írni és rendezni, sőt a saját írásukat rendezhetik, előbb-utóbb elkészítik a saját „színházról” szóló előadásukat. Nos, nekem ez volt az.
Artner Szilvia Sisso: Így kell járni, úgy kell járni 2 in 1 kritika: Kulcsár Noémi Tellabor: Silver Swan és Gangaray Dance Company: Agora II. Az egyik koreográfia drámai művön alapul és történetet mesél szavak nélkül, a másik drámai művé válik, pedig nincs is története.
Kelemen Roland: Megéri túlélni? Underground Project – Anyaszínház, RS9 Színház Míg a színházak többsége ősszel bemutatta a koronavírus járvány miatt tavasszal lemondott előadásait, az RS9 Színház és az Anyaszínház új előadásában épp a járványt használja alapként az Underground Project című „apokaliptikus groteszk játékában.”
Gubán Mária: Felvilágosulva, meghasonulva Zűrzavar 2045 – Örkény Stream Az Örkény Színház feladja azt a politikai virágnyelvet, amin eddig csak kacsintások közepette suttogott a színpad. A megszokott társadalomkritikai sorminták itt eggyel továbblépnek.
Hangosító 24. – Tabuk a kritikában – podcast Balogh Gyulát, Boros Kingát és Papp Tímeát Gócza Anita kérdezte A 24. Hangosító témája a tabu a kritikában. Volt miről beszélni a három kritikus vendégnek: Balogh Gyulának, Boros Kingának és Papp Tímeának. Gócza Anita kérdezte őket.
Ez most egy Szabó Veronika-interjú Távbeszélő 5.: Szabó Veronika és Trapp Dominika A Távbeszélőben alkotókat kérünk fel, hogy hívják meg egy tőlük távol élő kollégájukat szakmai eszmecserére. Szabó Veronika színész-rendező meghívottja Trapp Dominika képzőművész. Mindketten foglalkoznak feminista témafelvetésekkel, és mindkettőjüknek láthattuk munkáját a Trafóban. A beszélgetést kísérte, szerkesztette: Proics Lilla.