Herczog Noémi: Nyolc parancsolat a mának A POSZT-ról A Tízparancsolat felolvasóestjén nem kiáltok színpad után, ezek a szövegek csupán hallgatva is önálló egészek.
Az opera luxus, de nem desszert Kornya István Matthias Oldaggal beszélget Ha a hozzánk hasonló teátrumok nem játszanák például Berg Wozzeckjét, akkor az színházi értelemben nem is létezne.
Tompa Andrea: Válság: van A válsághatásról Valami mást kell csinálni, előre kell menekülni, nem ülhetünk a sarokban panaszkodva… És ezzel jószerével mindenki egyetért.
Koltai Tamás: Verdi zenéje nem korrodál A szicíliai vecsernyéről A fináléban ketten Arrigóval kétfelé tépik a szerencsétlen Elenát, aki mint Delacroix festményének ikonikus heroinája – noha teljesen felöltözve – olasz trikolórral a kezében áll a „gáton”.
Rátkai Erzsébet: Szubjektív kommentár egy hírhez Szalma Dorottyról A rangos zsűri döntése alapján Szalma egyedül, önálló produkcióval nyerte el a 10.000 euróval jutalmazott második helyezést.
Sz. Deme László: Ismerős arcok, ismerős hangok A Fellebbezés - K. V. Társulat, MU Színház Kidolgozott helyzetek követik egymást, az alakítások egyszerű és közvetlen hangot ütnek meg, erős az összjáték.
Tarján Tamás: Akárki tragikomédiája A Borsógörgető - Szkéné Színház Középiskolás néző szülő és gyermek kihűlt kapcsolatáról, a földnek nem felelő ég némaságáról, vándorút és megérkezés dichotómiájáról, a nemi érés és a szexuális tunyulás stációiról s egyebekről éppen elegendő értelmezni s vitatni valót kap.
Karácsonyi Zsolt: A színész és a semmi A kolozsvári Danton haláláról A forradalmi gépezet, a húsdaráló, ahogy a műsorfüzet sejteti, beindul, a szebb jövőért beinduló terror működtetőit látjuk mi, a nézők, akik a szebb jövő vagyunk.
Markó Róbert: Multhering Az MM avagy Mindent Magamról előadása - New Orleans Music Club Az előadás formája – a helyszínnek megfelelően – revü.
Nánay István: Koppintás Még egyszer az Amalfiról Sztravinszkij Oedipus rexének képeit nézve meglepődve látom, hogy a szereplők ott ugyanolyan hatalmas kesztyűt hordanak, mint itt, az Amalfiban…
Sz. Deme László: Nem volt egyszerű repülés Beszélgetés Szorcsik Krisztával A sötétből rögtön egy másik lelki állapotba ugrom, minden átmenet, előzetes rákészülés vagy történés nélkül.
Nánay István: Az eszközember tragédiája Amalfi hercegnő - Nemzeti Színház Balázs Zoltánnál nem a címszereplő áll a Nemzeti Színház előadásának középpontjában, hanem Bosola, az eszközember.